ING - Ik kan niet aan mijn geld

bryanvd
Topic Starter
Berichten: 14

ING - Ik kan niet aan mijn geld

#1 , 17 feb 2024 22:56

Beste,

Vorige week is mijn termijnrekening van 11 maand afgelopen. Het bedrag van 100K is vrijgekomen en automatisch op mijn zichtrekening gestort.

Ik probeer het bedrag reeds sinds dinsdag over te zetten naar een andere bank maar dit lukt niet. Ik heb mijn limiet verhoogd, 4h gewacht, alsook via ItsMe al een aantellen keren bevestigd (kan ik raadplegen in mijn geschiedenis in de App). Dit lukt niet. Ik kan ook geen kleinere bedragen overzetten, geen euro afhalen. Ik kan zelfs mijn rekening niet opzeggen omdat ze het geld niet kunnen vrijmaken.

ING geeft toe dat het om een "technische fout" gaat bij hun en hun "back office" diensten zijn het aan het bekijken. Het bedrag staat daadwerkelijk geregistreerd in hun systeem. Desondanks ik vroeg om mij op de hoogte te houden, kreeg ik geen enkele feedback.

Gezien ik het geld wou aanwenden om in een ETF te steken, verlies ik dagdagelijks best wat rendement op het geld. Kan ik hiervoor klacht indienen (bijvoorbeeld, per dag ik niet aan mijn geld kan)? Iemand suggesties?

lukasi
Berichten: 1149

#2 , 18 feb 2024 10:45

Nagaan of de transactie niet onder verdacht valt.
Er zijn een paar knipperlichten waarbij de bank inlichtingen en of rekening moet blokkeren om witwas en drugstraffic te bemoeilijken.

Ik had een grote som naar het buitenland overgeschreven meer dan 150K .
Voor mijn plaatselijke bank die de situatie kende, was er geen probleem maar het hoofdkantoor heeft zonder kennisgeving dit tegen gehouden voor cc 10 dagen.
Na ' vraag tot inlichtingen ' en toch ff een hoop telefoons en bevestiging per mail van telefoongesprekken geld vrijgegeven.

Met de koersschommelingen heeft deze vertraging me ongeveer een 3000€ extra opgebracht.
Ik heb die niet aan mijn bank moeten doorstorten.
Bij verlies denk ik dat zij van hun kant dit ook niet zouden doen

bryanvd
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 18 feb 2024 16:49

De transactie valt niet onder verdacht. Het gaat gewoon om een technische storing bij de bank. Ik vraag mij dus, gezien ik niet aan mijn geld kan (ook niet afhalen), of ik een schadevergoeding kan vragen. Het kan toch niet zijn dat uw bank uw geld blokkeert. Wat als ik mijn rekeningen hierdoor niet meer kan betalen?

Reclame

LeenW
Berichten: 12852

#4 , 18 feb 2024 17:09

U hebt gelijk, maar het is aan u om deze schade aan te tonen.

Freec
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 feb 2024 17:22

Ik heb zelfde voor.... wel kleiner bedrag

Terug naar “Bank & Beurs”