Energie contract

ruddy
Topic Starter
Berichten: 23

Energie contract

#1 , 11 jun 2007 22:41

Hallo,

Momenteel ben ik bij luminus in ons huurhuis, nu hebben we een huis gekocht en gaan we hier eind deze maand wonen.
Daar was een contract van electrabel, dus ik dacht gemakkelikheidshalve, ik zal hier dan in ons nieuw huis ook wel bij blijven.
Ik belde naar Luminus dat ik hierbij weg ging omdat we toch gingen verhuizen.
Nu zeggen ze dat ik waarschijnlijk een boete van ongeveer 100 euro mag verwachten omdat ik mijn contract vroeger als 27 oktober heb afgezegd.
Ik bel naar Electrabel en leg hen dit uit, zij gingen dit eens navragen en zegden dat ik me geen zorgen moest maken, dat het allemaal wel in orde komt.
Na enkele weken niks gehoord te hebben, hab ik maar naar electrabel gebeld om te weten hoe het nu zit.
Zij zeggen nu ineens dat ik waarschijnlijk toch een boete moet betalen maar dat ze het weer eens gingen navragen(waren het vorige keer blijkbaar vergeten)
Als ik Luminus zou blijven en bij hen tot oktober zou weggaan, zou ik bij hen een boete moeten betalen omdat ik mijn eerste factuur al betaald heb.

Moeten ze niet bij nieuwe klanten vragen of ze nog ergens een contract hebben lopen???Dan was dit alles niet voorgevallen en was ik nog zowiezo naar electrabel gegaan maar nu voel ik me er toch niet meer zo goed bij.

Graag wat raad AUB?

Groeten, Ruddy.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 13 jun 2007 10:43

?Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of...?(Burgerlijk Wetboek).

Zie : http://www.luminus.be/Priv%C3%A9/NL/Ver ... 0665212972

Luminus zegt evenwel niet wat met uw lopend contract gebeurt wanneer de nieuwe bewoner het niet overneemt en u het niet meeneemt.

Tenzij door u anders bedongen in de overeenkomst,kan gesteld worden dat het contract niet eindigt door het enkele ophouden van bewoning.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

ruddy
Topic Starter
Berichten: 23

#3 , 14 jun 2007 23:45

Hallo,

Vandaag een brief van electrabel in de bus ivm het contract van hen.

U hebt onlangs gekozen voor electrabel als nieuwe energieleverancier.
Uw contract aanvraag werd geregistreerd en werd u schriftelijk bevestigd op 8.5.07 Bij deze brief, voegden wij een antwoordkaart die u ondertekend aan ons dient terug te bezorgen ter bevestiging van uw aanvraag.

Tot op heden ontvingen wij deze kaart nog niet. Daarom vragen wij u ons bijgevoegde kaart gedatteerd en ondertekend terug te bezorgen, zodat wij ons dossier kunnen afwerken.

Is mijn contract geldig, ook al heb ik de antwoordkaart nog niet opgestuurd???

Groeten, Ruddy.

Reclame

Terug naar “Andere”