Firma weigert terugbetaling.

bremar
Topic Starter
Berichten: 6

Firma weigert terugbetaling.

#1 , 09 aug 2012 16:52

Hoi,
Om een lang verhaal kort te maken hier een beknopt overzicht van ons probleem.
Half maart 2012 kochten we met drie personen via Travelbird een Ferraririt (30 minuten) bij een firma in nederland twv 270 euro.
We boekten een rit die door zou gaan op 13/07/2012. We legden daarom meteen een dag verlof vast. Drie dagen voor de uiteindelijke rit kon deze niet doorgaan wegens een defect aan de wagen, omdat dit volgens 'de firma'l overmacht is konden we ons geld niet terug krijgen. Een bewijs sturen van de reparatie was evenwel niet mogelijk omdat de mensen van rirmal blijkbaar zelf aan hun Ferrari werken en dit dus niet in een officiële werkplaats gebeurt :?: :?: :?: .
Op internet vond ik 4 blz vol reacties van mensen die niet konden rijden omwille van een “defect” hierbij enkele voorbeelden;


Elisabeth
07-05-2012
Zeer slechte ervaring! Ferrari voor half uur geboekt, 2 keer kapot. Op zich geen probleem, alleen hebben we de 2e keer een uur op Travelbird gewacht om dan zelf te bellen om te vragen waar ze bleven terwijl de persoon op 2 min afstand van ons was. Hoezo klant is koning?
Vealosz Geplaatst: 19-03-12 00:15

Geregistreerd: 16-07-07
Berichten: 1399
Woonplaats: Arnhem
Bij mijn vriendin werd vorig weekend toen ze in een cafeetje vlakbij zaten te wachten tot ze aan de beurt waren ook afgebeld met de woorden dat ze hoopte dat ze er al niet waren, want de Ferrari was kapot. De rijder daarvoor reed op een weg, en mocht gas los trekken, en wou schakelen van 2 naar 3, waarna hij ineens de pook in de handen had.

Nog iemand anders schrijft;
Oktober vorig jaar heb ik voor mijn vriend via de site van actie van de dag, een bon voor 20 minuten Ferrari rijden gekocht. Wij hadden meteen een afspraak gemaakt voor september in Amsterdam en deze werd afgezegd. Later hadden wij voor 3 december een afspraak gemaakt in Eindhoven, deze bleek na 2 maanden van te voren gereserveerd te zijn opeens volgeboekt te zijn! Daarna hadden wij voor morgen (zaterdag) een ritje geboekt in Eindhoven. Dinsdag de bevestiging en het tijdstip dat mijn vriend Ferrari mocht rijden gekregen. Vandaag wordt hij gebeld dat de Ferrari kapot is en er dus niet gereden kan worden. Dit is dus alweer de 3de keer dat zij afzeggen.


We kregen een ticket voor aan latere datum (en daarbovenop nog een slipcursus) en we zouden met de hoogste prioriteit ingepland worden bij een volgende datum.
Na veel zoeken (we hebben geen verlof meer) vonden we een datum op zaterdag 13/10/2012. Hoewel we dus met de hoogste prioriteit ingepland zouden worden kregen we opnieuw bericht dat we niet konden rijden omdat er nog anderen voor ons waren.

We hebben echt geen zin meer in dit kastje-en-muur-verhaal en willen ons geld terug want de firmal is dus duidelijk niet in staat een alternatief te verwezelijken waar wij genoegen mee kunnen nemen.

Het gaat hier volgens mij niet meer om overmacht (een reden uit de algemene voorwaarden waar de firma graag mee uitpakt) maar om puur wanbeleid. Als ze om welke reden dan ook met lange wachtrijen zitten moeten ze maar 5 wagens inzetten om de mensen te geven waar ze recht op hebben.
Ik zal ook een klacht indienen bij het Europees Centrum voor de Consument België want dergelijke scrupuleuze praktijken kunnen voor mij niet door de beugel!

Graag jullie mening bij deze situatie,
Alvast hartelijk bedankt.
Laatst gewijzigd door bremar op 09 aug 2012 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 09 aug 2012 17:03

Nederland
Dan rechtenforum.nl.

bremar
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 09 aug 2012 17:08

Dank u Franciscus voor de tip, ik zal het daar ook plaatsen!

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 09 aug 2012 17:16

Nederland
Dan rechtenforum.nl.
Is ook in België actief. TS verwijst trouwens naar het "Europees Centrum voor de Consument België", dus mogelijks wel probleem in België.

Daarnaast zou de TS best wel de naam verwijderen van de firma in kwestie zoals in de forum-regels staat (hoewel onderstaand dan veel moeilijker te vinden zou zijn geweest).

Uit de AV:
10 Ontbinding door [firma].
10.1 [firma] heeft te allen tijde het recht de overeenkomst op te zeggen wegens gewichtige omstandigheden die onvoorzienbaar en niet te verhelpen of te vermijden zijn. Daaronder mede begrepen de omstandigheid dat een materiële overeenkomst tussen [firma] en één van haar toeleveranciers om welke reden dan ook wordt ontbonden of niet wordt uitgevoerd. [firma] is verplicht de opdrachtgever onverwijld en gemotiveerd van de opzegging op de hoogte te stellen.
10.2 Bij opzegging door [firma] als hiervoor bedoeld heeft de opdrachtgever recht op volledige restitutie van de reeds betaalde gelden. [firma] zal zich inspannen de opdrachtgever een activiteit of evenement van vergelijkbare aard en kwaliteit te bieden, zo mogelijk op dezelfde datum als de eigenlijk activiteit of evenement zou plaatsvinden.

U heeft volgens hun eigen AV recht op volledige terugbetaling (restitutie). Ze verbinden zich wel tot het aanbieden van een gelijkaardige activiteit, maar nergens staat dat u daar moet op ingaan.

bremar
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 09 aug 2012 17:26

Ondertussen kreeg ik bericht van de firma, we zouden toch kunne rijden op 13/10. Ik hou jullie op de hoogte en hoop dat er eindelijk een oplossing uit de bus komt

bremar
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 09 aug 2012 17:28

@Turaki bedankt voor je gewaardeerde inbreng, ik heb de naam veranderd om aan de forumregels te voldoen

Jan S
Berichten: 397

#7 , 10 aug 2012 16:32

Nederland
Dan rechtenforum.nl.
Is ook in België actief. TS verwijst trouwens naar het "Europees Centrum voor de Consument België", dus mogelijks wel probleem in België.
Het ECC behandelt grensoverschrijdende klachten van Belgen. Dus geen klachten binnen België; daarvoor moet men zich wenden tot TestAankoop of de FOD Economie.
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

bremar
Topic Starter
Berichten: 6

#8 , 15 okt 2012 15:26

update:

Zaterdagochtend 13/10 zijn we om 6u vertrokken richting Eindhoven. We kregen een slipcursus in de voormiddag (als tegemoetkoming voor de eerdere afspraak die niet doorging) en in de namiddag zouden we met de Ferrari kunnen rijden. We zagen opgelucht dat de wagen er wel degelijk was. We zouden kunnen rijden om 12.45 maar om 13.15 stapten nog steeds andere mensen in. Toen we vroegen hoe dat kwam bleek dat we geboekt stonden bij een verkeerde wagen...
We hebben dus (ondanks onze inspanning om ons te verplaatsen naar Eindhoven) wéér niet kunnen rijden. Omdat we vonden dat de maat nu wel helemaal vol was zijn we anderhalf uur verder gereden naar de klantendienst in de hoop daar op een persoonlijke manier tot een oplossing - ons geld terug krijgen - te komen wat niet mogelijk was omdat de manager absoluut niet gestoord mocht worden.

We kregen opnieuw het voorstel voor een andere datum maar wensen hier niet meer op in te gaan, want opnieuw de verplaatsing maken en opnieuw tijd vrijmaken (één van ons werkt als zelfstandige) is voor ons geen optie.

Er werd ons beloofd om de manager te zeggen dat we zonder omweg onze 270 euro terug willen (dit is het geld dat we voor de activiteit betaalden, we willen dus geen extra compensatie voor andere kosten die wij gemaakt hebben door dit voorval, vervoerskosten, zelfstandige heeft dag niet gewerkt etc.).
Er werd mij beloofd om mij morgen dinsdag 16/10 terug te bellen na het gesprek met de manager.
Ik laat de uitkomst via dit forum weten.

bremar
Topic Starter
Berichten: 6

#9 , 17 okt 2012 09:45

De firma hield woord en de klantendienst belde ons gisteren netjes terug. In samenspraak met het management werd ons een mooi voorstel gedaan. Ze komen met de wagen tot bij ons op een datum die we zelf kunnen kiezen, indien dit niet lukt zullen ze ons terug betalen, dit werd ons ook via mail bevestigd.
Na alle rompslomp is kunnen we dit topic toch met een goed gevoel afsluiten en wij zijn blij dat er zo'n inspanningen gedaan worden van de kant van de firma.

Terug naar “Andere”