Handelwijze deurwaarder

Benny23
Topic Starter
Berichten: 2

Handelwijze deurwaarder

#1 , 05 apr 2012 11:11

Op 21/03 krijg ik een verzoek tot betaling in de bus van het deurwaarderskantoor..
Ik dit schrijven staat vermeld dat ik op 22/03 de volledig som dien te betalen voor 12 uur, wat eigenlijk wazig is aangezien je die dag werken bent en s'avonds pas thuis komt en niet kunt reageren!

Op 22/03 en 23/03 neem ik contact op met het kantoor om een afbetalingsplan voor te stellen om mijn schuld af te lossen, aan de bediende laat ik ik weten dat ik op dat moment zonder inkomen zit en mijn eigen bedrijf net in failing is gegaan; de bediende van het kantoor heeft er oren na en doet het voorstel van 100 euro pmaand te aflossen vanaf 13 April, aangezien mijn eerste loon binnen komt van de werkgever rond de 12de waar ik heden voor werk

Wat is nu het strafste van het verhaal,

Op 30 April krijg ik bezoek van een plaatsvervangend deurwaarder van het zelfde kantoor en inzake dat dossier en hij legt beslag op mijn roerend goed.

Kan dit zomaar ik had toch een Afbetalingsregeling..?

Wat kan ik hier tegen doen, het zijn toch maar weer extra kosten van 235 eurooooooootjes ! ( gansters )

Mvg

Benny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Carlo
Berichten: 72

#2 , 05 apr 2012 13:38

elk afbetalingsplan dat door een deurwaarder wordt toegestaan is altijd "onder voorbehoud van herroeping". De gerechtsdeurwaarder kan immers wel een afbetalingsplan toestaan, doch wanneer de schuldeiser opeens volledige betaling wil, kan dit afbetalingsplan komen te vervallen

Benny23
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 09 apr 2012 07:42

Dat is wel straf zeg, ze kunnen je gewoon extra kosten bezorgen ook al heb je een afspraak!!!

Kan ik iets tegen zijn handelswijze doen , klacht of dergelijke?

mvg

Reclame

Franciscus
Berichten: 38723

#4 , 09 apr 2012 23:44

En was uw afspraak niet met de schuldeiser om de originele betaling op tijd te doen, zodat er geen deurwaarder aan te pas was gekomen??

Terug naar “Andere”