Verkoop ongekeurde wagen aan handelaar.

Kris Evens
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoop ongekeurde wagen aan handelaar.

#1 , 09 okt 2023 20:31

Ik kocht een wagen van een particulier en heb er veel kosten aan gehad gedurende 6 maanden. Regelmatig gaat het motorstoringslampje aan en stottert de auto als hij koud is. Ik heb beslist om de wagen te verkopen, heb dit niet vermeld bij de verkoop en had de wagen verkocht aan een particulier met een verkoopsovereenkomst dat hij de wagen inspecteerde en kocht in de staat zoals deze zicht bevindt. Zoals ik de wagen 6 maanden geleden kocht. De koper had er na een week ook dezelfde problemen mee. Ik heb na verschillende onderhandelingspogingen om de kosten voor herstelling te delen, de wagen teruggenomen aangezien de koper via een verzekeringsexpert dreigde om een rechtzaak op te starten. Ik wil geen verdere kosten in de wagen steken en heb deze opnieuw te koop gezet met de vermelding "autohandelaar of export". Die mensen geven uiteraard 30% minder voor de wagen. Ik heb een akkoord met een handelaar. In hoeverre dien ik dit motorprobleem te vermelden bij de verkoop aan een autohandelaar of koopt een handelaar deze auto echt "in de staat dat hij zich bevindt, na onderzoek en testrit". Ik wil hier niet opnieuw een fout in maken. Kan me iemand raad of juridisch advies verlenen aub? Dank bij voorbaat.

LeenW
Berichten: 12858

#2 , 09 okt 2023 20:52

Het is niet omdat het een handelaar is, dat hij u niet kan aanklagen voor een verborgen gebrek. U moet in principe de koper alle relevante informatie geven. Het is logisch dat u voor een wagen met gebreken minder geld gaat krijgen. Speel open kaart en vermeld de problemen op de verkoopovereenkomst, dan is het duidelijk voor alle partijen.

Franciscus
Berichten: 38614

#3 , 17 okt 2023 15:15

Als u op de bent van de defecten en die 'opzettelijk' verzwijgt dan kan dat als een boemerang terug naar u komen.
Best geeft u dus alle info over het voertuig die u hebt.

Reclame

Terug naar “Andere”