Vonnis heroepen

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

Vonnis heroepen

#1 , 25 mei 2016 12:56

Beste hieronder de verkorte versie:


. verhuisd in begin 2013
. luminus heeft een fout gemaakt bij de afsluiting van mijn gas contract, hierdoor was er een openstaand saldo.
. Er is een vonnis uitgesproken wegens verstek ( ik heb de brieven nooit niet gekregen ), ook 2 keer verhuisd in 2j tijd
. Dit is aan het licht gekomen toen er een brief aankwam aan mijn huidig adres.
. ombudsdienst energie ingelicht
. luminus geeft toe dat de fout bij hun ligt ( staat op papier ), maar dat ik nog steeds het openstaand saldo + extra kosten ( deurwaarder, ... ) moet betalen.


Mijn vraag is kan dit vonnis herroepen worden, aangezien ik al de bewijzen heb dat de fout bij luminus is, een bewijs dat luminus toegeeft dat ze fout zijn? hoeveel gaat dit mij kosten?


Met Vriendelijke Groet
EVP

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 25 mei 2016 13:00

Het vonnis op zichzelf herroepen gaat niet.
Luminus kan wel vrijwillig afzien van de toepassing ervan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

#3 , 25 mei 2016 13:11

Dat willen ze dus niet. Dus betalen is de boodschap

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 25 mei 2016 13:21

Als het adres op de dagvaarding niet hetzelfde was, dan waar u domicilie stond is het vonnis nietig.

Bron advocaat Elfri:

Veeleer lijkt dit een probleem van nietigheid te zijn, meer bepaald een onregelmatigheid in de vermeldingen in het exploot van betekening, waarmee de procedure wordt ingeleid, meer bepaald voor wat betreft de aanduiding van degene aan wie de dagvaarding is gericht of geadresseerd (vgl. art. 43, 3o Ger.W.).

De dagvaarding is tevens een formele akte : het dagvaardingsexploot moet, op straffe van nietigheid, een aantal vermeldingen bevatten.
Bepaalde van die vermeldingen moeten in ieder exploot van betekening van een akte voorkomen (art. 43, Ger.W), andere zijn specifiek voor de dagvaarding, op straffe van nietigheid, voorgeschreven (art. 702, Ger.W).

Deze specifiek voor de dagvaarding voorgeschreven vermeldingen zijn :
- de naam, de voornaam en de woonplaats van de eiser ;
- de naam, de voornaam en de woonplaats of, bij gebreke van een
woonplaats, de verblijfplaats van de gedaagde ;
- het onderwerp en de korte samenvatting van de middelen van de vordering ;
- de rechter voor wie de vordering aanhangig wordt gemaakt ;
- de plaats, de dag en het uur van de terechtzitting.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

#5 , 25 mei 2016 13:59

dit is ook onderzocht geweest door de ombudsdienst
en ik val daar ook net buiten, omwille van het feit dat ik mijn adres wijziging te laat heb doorgeven (-lees een paar weken)
dus het vonnis kan niet nietg verklaard worden

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 25 mei 2016 14:06

Neen!!!
Integendeel. U was in fout, uw officieel adres stond daar nog.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Andere”