Mag dit?

Katia_Steve
Topic Starter
Berichten: 26

Mag dit?

#1 , 29 apr 2016 22:29

Mag een garagist je boorddocumenten achterhouden en je de wagen teruggeven tot een factuur volledig betaald is?

Mijn vader liet iets aan zijn wagen herstellen, maar de factuur was niet rond de 100-150€ maar 1200€. Een prulletje bleek ineens een halve versnellingsbak te zijn. Daar mijn vader dat bedrag niet had heeft de garagist gezegd dat hij de wagen kon meenemen, maar dat hij de boorddocumenten wel ging bijhouden tot het volledige factuurbedrag betaald zou zijn.

De garagist op zich geeft geen gehoor op mijn schrijven om meer duidelijkheid te krijgen. Ondertussen zou mijn vader de wagen willen verkopen... maar zonder papieren gaat dat vrij moeilijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 29 apr 2016 22:34

Ja, De garagist heeft een retentierecht...

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 29 apr 2016 22:54

Dus uw vader heeft met een wagen zonder boorddocumenten gereden?

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 29 apr 2016 22:58

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 29 apr 2016 23:37

Hij had de wagen niet mogen meegeven. Inhouden papieren is dan weer iets dat strafbaar kan zijn.
Retentie is op de wagen niet op de autopapieren.
Zonder papieren mag u niet rijden met het voertuig.

Katia_Steve
Topic Starter
Berichten: 26

#6 , 30 apr 2016 11:32

Hij heeft mijn vader fotocopies gegeven van de wagen boorddocumenten. En hem duidelijk gezegd dat dit ok was.
Maar bon, wagen is ondertussen wel in beslag genomen :(

Dus zal weer extra miserie worden vrees ik...

LeenW
Berichten: 12840

#7 , 30 apr 2016 11:41

Ja inderdaad, het moeten de originelen zijn.

Terug naar “Andere”