Beste,
Mijn vriend en ik gaan trouwen en 'boekten' een DJ. De boeking is gebeurd via mail. Er werd geen contract opgesteld (en dus ook niet ondertekend) want hij vond de 'mail voldoende'. We kregen enkel een totaalprijs, en kregen verder geen algemene voorwaarden te zien, met bijvoorbeeld de annulatievoorwaarden inbegrepen.
Door een miscommunicatie in de familie hadden we een dubbele boeking. Gezien de andere DJ een kennis is, mailde ik mijn DJ dat ik onze boeking graag zou annuleren. Daarop kreeg ik het antwoord dat ik 15% van de prijs moet betalen. Die 15% bedraagt bijna 100 EUR, en dit zou zijn voor mailing, planning en verhuur materiaal. Dit verhuur van materiaal zou ik volledig begrijpen, maar we hadden hem reeds van in het begin gemeld dat we alle licht- en geluidsinstallaties bij eigen firma zouden huren, en dat hij dus geen extra materiaal moest huren. Ik stuurde hem de specifieke installaties door ter zijne goedkeuring, die we ook kregen via mail.
We zijn ook nog 4 maanden voor het evenement, dus het lijkt me ook een redelijke termijn?
Ten eerste vind ik die 100 EUR een onredelijk hoog bedrag, maar aangezien hij ons nooit algemene voorwaarden heeft laten zien, of ons nooit melding heeft gemaakt wat de annulatievoorwaarden en -kosten zijn, lijkt het me onwettig? HEt enige wat hij eventueel kan terugvorderen zijn effectief gemaakte kosten, maar die zijn er volgens mij niet. Klopt mijn redenering?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mvg,
Fauve