my save account

kvh
Berichten: 9

Re: my save account

#16 , 18 feb 2015 12:52

Hangt ervan af wat er hier precies in België gebeurt, als ze de pakjes van het buitenland opsturen, moeten ze hier niets hebben.
Ze bellen u, ze verkopen 'een kortingsdienst via internet', sturen een mail ter bevestiging, 14 dagen bedenktijd, die mail tss de spam, telefoongesprek is opgenomen, geen melding van adres, europese domiciliëring (ik heb niets getekend), domiciliëring laten blokkeren, factuur zonder enige gegevens van identiteit van bedrijf, alleen een dom logo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 18 feb 2015 17:26

Voorlopig zou ik niets betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

dewitrudi
Topic Starter
Berichten: 4

#18 , 18 feb 2015 22:45

waar het bij my save account om gaat is het volgende:
Na registratie kun je direct Spaartegoed sparen op je online aankopen bij de meer dan 2.500 aangesloten webshops. Bij elke webshop op MySaveAccount staat aangegeven hoeveel Spaartegoed je ontvangt op jouw aankoop. Dit kan een percentage of een vast bedrag per aankoop zijn. Als je een aankoop hebt gedaan via MySaveAccount bij een aangesloten webshop, dan wordt dit geregistreerd in jouw account op MySaveAccount en ontvang je het vermelde bedrag aan Spaartegoed van MySaveAccount terug. Voor het registreren van jouw aankopen, maken wij gebruik van een geavanceerd tracking systeem.

daarvoor wordt je een gebruikersnaam en paswoord doorgestuurd om in te loggen via hun site. Je kan vrijblijvend hiervan gebruik maken gedurende een bedenktijd van 14 dagen(wettelijk in België) eens deze termijn overschreden zonder opzeg betaal je éénmalig 95€ kosten.
het ergerlijke is dat ze na veertien dagen je een mailtje sturen met de melding dat ze binnen de acht dagen overgaan tot inning van deze som.
ik heb deze onmiddellijk geweigerd en heb mijn account bij hen die ik trouwens nooit gebruikt heb afgemeld.

ik hou dit verder zeer nauwlettend in het oog want dit ruikt inderdaad naar oplichterij.

Reclame

kvh
Berichten: 9

#19 , 19 feb 2015 18:59

waar het bij my save account om gaat is het volgende:
Na registratie kun je direct Spaartegoed sparen op je online aankopen bij de meer dan 2.500 aangesloten webshops. Bij elke webshop op MySaveAccount staat aangegeven hoeveel Spaartegoed je ontvangt op jouw aankoop.
Ik betwijfel of de webshops aangesloten zijn.

Op twitter dit gevonden: https://twitter.com/markuitzwolle/statu ... 5819924480" onclick="window.open(this.href);return false;

dewitrudi
Topic Starter
Berichten: 4

#20 , 23 feb 2015 22:33

laat jullie nu zelf eens oordelen of dit eerlijke praktijken zijn
heb ondertussen via onze nederlandse forumcollega's bevestiging gekregen dat kvk en btwnummer nep zijn
graag jullie advies.



Herinnering (stornering)

MySaveAccount
BTW: NL812881267b01
KVK: 24484046
E-mail: klantenservice@mysaveaccount.com
Tel: 02 808 3995






Factuurnummer: 12MSB74628
Factuurdatum: 20-02-2015
Datum: 20-02-2015


Geachte heer Wit,

MySaveAccount heeft Mempay B.V. gemachtigd de onderstaande nota bij u te incasseren. Bij controle van onze administratie is gebleken dat de betaling is gestorneerd.

Een reden voor het plaatsvinden van een stornering kan zijn dat op het moment van afschrijven
het saldo niet toereikend was.

Code Omschrijving BTW Aantal Stukprijs Totaalprijs
1 Mysaveaccount 0.00 1 95.00 € 95.00
Subtotaal € 95.00
BTW 0.00% € 0.00
Totaal € 95.00


Wij verzoeken u vriendelijk om binnen 14 dagen na dagtekening het openstaande bedrag, op bankrekeningnummer
NL 64 INGB 0006 4424 81 t.n.v. Mempay B.V. te Rotterdam, over te maken. Vermeld daarbij altijd het factuurnummer!

U kunt ook eenvoudig betalen door op de onderstaande link te klikken.


Betalen via MrCash


Indien wij geen tijdige betaling ontvangen zijn wij genoodzaakt bij een volgend schrijven €5,00 sommatiekosten in rekening te brengen. Wij gaan ervan uit dit dat niet noodzakelijk is.

U kunt wanneer het nodig is bij vragen over de nota contact opnemen met MySaveAccount
via klantenservice@mysaveaccount.com of belt u naar 02 808 3995.

Met vriendelijke groet,

Team MySaveAccount



© 2015 MySaveAccount | KVK: 24484046 | BTW: NL812881267b01 | Tel: 02 808 3995 | E: klantenservice@mysaveaccount.com

Franciscus
Berichten: 38607

#21 , 23 feb 2015 23:36

Systeem voor de uitwisseling van BTW-informatie (VIES) geldigverklaring BTW-nummer
BTW-nummer van de aanvrager is ongeldig

Lidstaat NL
BTW-nummer NL 812881267b01
Tijdstip waarop de aanvraag werd ontvangen 2015/02/23 23:34:56
Naam ---
Adres ---
Consultatienummer

hier aanvragen
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vi ... ponse.html" onclick="window.open(this.href);return false;

engelen1
Berichten: 1

#22 , 24 feb 2015 09:49

hallo,

heb net hetzelfde meegemaakt en ook de mail van de stornering. Ik had de domiciliëring zien verschijnen op mijn online banking en wist totaal niet wat dit was. Ik heb nooit een mail ontvangen met een login en paswoord.
Ik heb hen laten weten dat ik de factuur niet wil betalen omdat ik niet akkoord ben. Heb net volgend antwoord gekregen:

Van: klantenservice@mysaveaccount.com
Aan: ae@telenet.be
Verzonden: Dinsdag 24 februari 2015 09:17:12
Onderwerp: MySaveAccount

QUOTE
Geachte Heer / Mevrouw,
Bedankt voor u mail. Wij vinden het vervelend om te lezen dat u het niet eens bent met de verstuurde factuur.
U bent op 15 januari door ons benaderd voor een persoonlijk account op mysaveaccount.com. Er is samen met u ook een bandopname gedaan waarin u akkoord bent gegaan om 14 dagen MySaveAccount vrijblijvend te gebruiken.


Op hetzelfde mailadres waar u de factuur op heeft ontvangen, is op 15 januari 2015 door ons ook een email gestuurd met uw inloggegevens, die speciaal voor u is aangemaakt. Met deze inloggegevens heeft u de mogelijkheid gekregen, 14 dagen vrijblijvend op uw account in te loggen en gebruik te maken van alle voordelen van MySaveAccount.


Indien u binnen 14 dagen besluit om niet meer gebruik te maken had u de mogelijkheid gekregen om ons een email te sturen, via uw eigen account op te zeggen en u had de mogelijkheid om ons te bellen om af te melden.

Aangezien we van u binnen de bedenktermijn geen afmelding hebben ontvangen, is uw account actief gebleven en de factuur aan u verstuurd. We verwachten dan ook de eenmalig bedrag van € 95,00 aan ons over te maken.


Op MySaveAccount krijgt u geld terug op al je online aankopen bij méér dan 2.500 aangesloten webwinkels. Koop kleding, schoenen, PC, GSM, TV en nog veel meer via onze voordeelsite en u betaalt altijd minder. Dus hiermee verdient u de eenmalige inleg voor uw account al snel terug.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen en/of opmerkingen heeft, dan horen we dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Esther Janssen

Team MySaveAccount


Website: http://www.mysaveaccount.com" onclick="window.open(this.href);return false;
E-mail: info@mysaveaccount.com
Tel: 085-732 5699 (lokaal tarief) bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur

Belgie: 0 808 39 95 bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00
UNQUOTE



Met vriendelijke groet,

Team MySaveAccount

kvh
Berichten: 9

#23 , 24 feb 2015 14:41

Interessant artikel

http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... -ongeldig/" onclick="window.open(this.href);return false;

LeenW
Berichten: 12843

#24 , 24 feb 2015 14:56

Interessant artikel

http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... -ongeldig/" onclick="window.open(this.href);return false;
Doch hier niet relevant, aangezien het over de Nederlandse wetgeving gaat. In België kan je perfect een overeenkomst via de telefoon afsluiten.

dewitrudi
Topic Starter
Berichten: 4

#25 , 24 feb 2015 22:55

besten,

dit heb ik ondertussen ontvangen van ecc:

U werd hoogstwaarschijnlijk het slachtoffer van een misdrijf.
Derhalve zijn onze diensten niet bevoegd. Ons advies luidt als volgt :
u doet aangifte van de feiten bij de politie. Deze stellen dan een proces-verbaal op en het is vervolgens aan de parketmagistraat om te beslissen of het bedrijf strafrechtelijk wordt vervolgd. U kan ook eventueel een klacht met burgerlijke partijstelling indienen, doch hieraan zijn kosten verbonden. Het voordeel is dat de verantwoordelijke voor de raadkamer zal dienen te verschijnen en mogelijks zal doorverwezen worden naar de Correctionele Rechtbank. Wij moedigen niet aan om een klacht met burgerlijke partijstelling neer te leggen.

Indien er een incassobureau wordt ingeschakeld dient u hun schrijven aangetekend en gemotiveerd te betwisten. Belangrijk is dat u het bewijs hiervan bijhoudt. De reden hiervoor is dat indien het incassobureau u per impossibile een tweede schrijven zou richten dit weer een wetsinbreuk uitmaakt.
Opgelet : het bedrijf dient over een mandaat te beschikken om een domiciliëring op te starten. Als consument gaat u best naar uw bank als een domiciliëring wordt opgestart zonder mandaat en vraagt dat de domiciliëring onmiddellijk wordt stopgezet. Bestaat dit mandaat niet, dan dient My Save Account het reeds betaalde bedrag terug te storten.

ik hoop dat ik hier velen kan mee helpen.

tajoke
Berichten: 1

#26 , 27 feb 2015 21:16

Ook ik ben benaderd door mysafeaccount, dezelfde blabla van een enquete waar ik me niks van herinnerde. Het begon me wel te stinken toen ze mijn rekeningnummer wilden hebben, dat heb ik dus gelukkig niet gegeven. Dit was in december en was het hele voorval vergeten.
Groot was mijn verbazing toen er vorige week een ingebrekestelling in de bus lag van Mempay voor Mysafeaccount, voor het bedrag van 95 + 5 + 5 euro (2x sommeringskosten)

Mail gestuurd en kreeg dezelfde blabla te horen die iedereen blijkbaar te horen krijgt, dat ik akkoord was gegaan etc. Ik betwistte de geldigheid van het telefoongesprek, maar volgens hen had ik de kans om op te zeggen verkeken. Echter, ik heb nooit een mail of brief gekregen met mijn accountgegevens, zodat ik ook nooit heb kunnen opzeggen, nooit factuur of sommering gekregen....
Volgens mij hebben ze daardoor zelf hun contract verbroken!!
Enfin, na een paar mailtjes waarin ik ook duidelijk gemaakt heb dat ik nooit 1 cent zou betalen, heb ik vandaag eentje gekregen dat ik ook al een paar keer heb zien circuleren op de verschillende fora, nl: "bij nazicht blijkt dat er een fout zat in uw email adres waardoor deze niet is toegekomen". Mijn zogenaamd account wordt nu dus gesloten. Als het ze te heeft onder de voeten wordt, dan laten ze los.

Dit zijn praktijken van oplichterij, intimidatie en bangmakerij. Laat je niet doen, en vooral, NIET betalen!

SofieVervaeke
Berichten: 1

#27 , 12 mar 2015 14:08

Beste,

Ook ik werd vandaag telefonisch gecontacteerd en was zo dom in te gaan op hun verzoek. Ondertussen heb ik al verschillende mails ter annulering van het account verstuurd, maar nog niets ontvangen (ook niet hun mail met accountgegevens). Om zeker te zijn zou ik graag direct hun domiciliërings-identificatienummer blokkeren. Ik kan dit nergens vinden, maar misschien heeft iemand dit wel?

alvast bedankt!

kvh
Berichten: 9

#28 , 12 mar 2015 20:36

Sofie,

Check je SPAM. Mss dat het daar tss staat. Kan zijn dat je pas morgen die mail krijgt hoor. In ieder geval, je hebt nog twee weken ;)

Wat betreft je domiciliëring, als je met pc-banking werkt zal er doorgaans wel een melding komen dat er één is aangeboden, anders maar eens je bankkantoor contacteren. Is het geld er toch afgegaan kan je bank zonder problemen tegenboeken binnen een bepaalde termijn.

stefanieclaes5
Berichten: 1

#29 , 20 apr 2015 22:20

Ook ik ben erin gelopen. Nochtans ben ik erg op mijn hoede voor dgl. praktijken, maar met hun misleidende praatjes... Ik heb meermaals gevraagd dat er toch geen geld van mijn rekening zou gaan zonder dat ik dat zou bevestigen, maar dat staat natuurlijk niet op de bandopname.
De domiciliëring heb ik via pc banking geweigerd. Nu krijg ik al een brief van een incassobureau met vraag om te betalen. Doe ik dit of niet? Ik heb nooit een echte herinnering van het factuur gekregen, direct nu het incassobureau. Op het factuur dat ik eerder kreeg, staat niet eens een rekeningnummer, dus ik kan het gewone bedrag niet betalen.
Wat ik best wel doe als ik alles hier lees:
-aangetekende brief naar het incassobureau. Wat moet ik daarin zeker vermelden?
-klacht over deze oneerlijke praktijken
-niet betalen? Of beter wel? Als blijkt dat zij gelijk halen, betaal ik liefst snel de 95 euro ipv de factuur met bijkomende kosten van incassobureau.

Alvast hartelijk dank voor de hulp. Vind het toch eng.

ivanboonen
Berichten: 1

#30 , 04 mei 2015 23:13

Hallo, ook ik ben 'slachtoffer' van de praktijken van My Save Account. Gelukkig ben ik aangesloten bij TestAankoop en heb alles aan hen voorgelegd. Hun reactie : oplichters, aangetekende brief schrijven met daarin alle zaken waar ze niet voldoen aan de belgische wetgeving (dan sta je sowieso juridisch sterker) en dat je niet akkoord bent met hun werkwijze en factuur. En zeker niet betalen. TestAankoop is hier op europees niveau al stappen aan het ondernemen. Hoever ze staan, weten we nog niet maar ik stuur alles wat ik krijg van My Save Account en hun incassoburo (is trouwens volgens mij 1 pot nat) aan TestAankoop door. Ik krijg van hen ook elke keer heel netjes antwoord. Ik zou dus iedereen ook willen aanraden om met hen hierover contact op te nemen, zeker als je al lid bent van TestAankoop en anders ook. Hoe meer klachten TestAankoop kan voorleggen en er tegenin gaan, zoveel te beter voor ons als consument.
Aan iedereen die hiermee te maken krijgt, succes en laat je niet doen door dergelijke oplichters.

Terug naar “Andere”