Deurwaardersbrief

blaker
Topic Starter
Berichten: 5

Deurwaardersbrief

#1 , 24 apr 2015 14:24

Beste leden.

Mijn moeder kreeg tot haar grote verbazing een brief binnen van de deurwaarder.
Ik ben zelf een student in Leuven en had vroeger een advocaat genomen terwijl ik geen recht had op Pro deo. Deze advocaat mij zonder echt te helpen een enorme rekening aangesmeerd van 2000 euro, maar braaf en naïef als ik was stelde ik geen vragen en wou ik de rekening gewoon betalen. Ik kon het hele bedrag helaas niet ineens ophoesten (ik ben immers nog student) dus het moest tot de vrederechter komen en daar ben ik ook direct akkoord gegaan met een afbetalingsplan van 200 euro per maand.
Nu is het al een jaar geleden dat ik nog iets van deze advocate had vernomen en ik was ook in de veronderstelling dat het volledige bedrag betaalt was. Echter bleek dit niet het geval en was ik de laatste betaling van ongeveer 175 euro vergeten. Ik krijg nu bijna 1 jaar later een deurwaardersbrief op de mat en deze maakt de volgende rekensom:

Van de uitgifte in uitvoerbare vorm afgeleverd van een proces-verbaal van minnelijke schikking, tussen partijen uitgesproken door de vrederechtere van het kanton xx september 2013.

Doende deze betekening te dien einde als naar rechte.

En krachtens voormelde titel heb ik aan de betekenden bevel gedaan om ten behoeve van verzoek partijen onmiddelijk in handen van mij gerechtsdeurwaarder te betalen:

Hoofdsom 2037,22
De uitgifte 7,00
Minnelijke aanmaning 27,93
De kosten van onderhavig exploot: 259,57
Subtotaal 2331,72
Betaling buiten kantoor: -1850,00

Is 481,72 euro te betalen.

Ik vind dit een heel hoog bedrag voor een vergissing ik had namelijk die 200 euro per maand steeds bewust automatisch laten afschrijven aangezien het 20 maanden lang moest, de laatste maand moest ik dan zelf die 187 euro aanpassen. Hoe kan een deurwaarder zoveel meer aanrekenen dan die 187 euro? Dit is meer dan een verdubbeling van het bedrag wat is schuldig was !