collectieve schuldbemiddeling bij een advocaat willen stoppe

kimmeke23
Topic Starter
Berichten: 39

Re: collectieve schuldbemiddeling bij een advocaat willen st

#16 , 08 jul 2011 19:20

moederke27 dan heb jij veel geluk mijn geld gaat allemaal naar de advocaat heb nu een schuld van zo een 8000 euro op mijn rekening bij de advocaat staat er zo een 5000 euro op hij betaald maandelijks 240 aan schulden en 400 die ik krijg om van te leven daarom twijfel ik om te stoppen die 5000 euro daar kan ik toch al een pak schulden mee vereffenen en voor de rest zou ik een plan kunnen opstellen om maandelijks iets te betalen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38595

#17 , 09 jul 2011 13:52

Uw geld gaat naar de schuldeisers de advocaat heeft een bepaalde som( tot bepaald %).

jojan
Berichten: 739

#18 , 10 jul 2011 23:57

van zodra de collectieve schuldenregeling stopgezet wordt komen bij uw 8000 euro schuld terug verwijlintresten. bovendien moeten schuldeisers zich niet meer aan het door de rechter opgelegde afbetalingsplan houden. U hangt dan volledig af van de goodwill of zij u nog een afbetalingsplan willen toestaan en u zal ondanks dat afbetalingsplan WEL verwijlintresten verschuldigd zijn. Als uw schuldbemiddelaar 2880 euro per jaar betaald aan uw schuldeisers en u moet 8000 euro afbetalen dan bent er op 3 jaar vanaf.

Reclame

kimmeke23
Topic Starter
Berichten: 39

#19 , 15 jul 2011 20:52

ja ik weet dat dit drie jaar zal duren

kimmeke23
Topic Starter
Berichten: 39

#20 , 26 apr 2012 13:45

sinds kort ben ik verandert van werk zit nog steeds in collectieve schuldbemiddeling maar ben aan het kijken om het te stoppen.
vandaag op mijn werk iemand van cofidis die belde naar de baas om loonbeslag maar weet niet voor wie deze is bedoelt kan voor andere collega zijn.
die stuurde hen door naar personeelsdienst mijn vraag is nu kan ik loonbeslag krijgen heb natuurlijk de schrik dat dit voor mij bedoelt is en moest dit voor mij zijn zou je dan niet eerst via brief gecontacteerd worden?

kimmeke23
Topic Starter
Berichten: 39

#21 , 13 jun 2012 10:57

vandaag gebeld naar de arbeidsrechtbank om de schuldbemiddeling te stoppen.
ze zei me dit schriftelijk te doen.
wat moet ik allemaal in deze brief vermelden?

Franciscus
Berichten: 38595

#22 , 13 jun 2012 13:47

lees eerst eens deze brochure:
http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... ebt_fr.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

neem ook eens contact met de sociale dienst gemeente/ocmw of met het C.A.W. uit uw streek.
Doe dat VOOR u de brief schrijft naar de arbeidsrechtbank.
De door u genoemde firma is een 'kredietinsteling'.
Als u nieuwe schulden opbouwt na uw collectieve schuldbemiddeling bent u mogelijk extra problemen aan het maken.

kimmeke23
Topic Starter
Berichten: 39

#23 , 13 jun 2012 18:54

ikzelf heb geen loonbeslag het ging over een andere persoon op mijn werk die in zwangerschapsverlof is.
waarom moet ik eerst contact nemen met een caw ofzo? voor ik die brief schrijf.
ik ben zelf in schuldbemiddeling gegaan in 2010 wegens ik geen inkomsten had en ik het effe niet meer aankon.
ik heb nu een vast inkomen woon nu samen met mijn vriend en heb al een plan uitgewerkt ivm afbetalingen die ik zou doen per maand.

Artis
Berichten: 184

#24 , 15 jun 2012 12:39

probleem is ook vaak dat een schuldbemiddelaar wel een dossier of 100 heeft waardoor er gewoonweg te weinig tijd is om alles naar behoren te doen.
Alles wordt via boekhoudkundige opdrachten geprogrammeerd en velen zien niet eens in dat er problemen zijn in het dossier. Bvb. reeds 3 maanden geen inkomsten gestort. Zolang er geld op de rekening staat, wordt alles uitgevoerd en hoeven ze er niet naar te kijken. Wij hebben in de praktijk al enkele van die schrijnende situaties meegemaakt dat er geen leefgeld werd gestort (vergeten of geen provisie) en de bemiddelaar op verlof was.

wonderingwhy
Berichten: 118

#25 , 15 jun 2012 18:01

Mijn echtgenote heeft onder schuldbemiddeling op een kleine 3 jaar +/- € 30 000 aan schulden terugbetaald.
De schuldbemiddelaar was in haar geval het OCMW van Hasselt. In die 3 jaar hebben we nooit echt problemen gehad. Mijn echtgenote haar weekgeld stond elke woensdag proper op haar bankrekening, huur, elektricteit, ... alles werd ook netjes en op tijd betaald.

Het kan echter ook anders... Haar vorige echtgenoot had voor hun huwelijk ook torenhoge schulden opgebouwd. Zij was hier niet van op de hoogte met als gevolg: direct na haar huwelijk met hem had ook zij loonsbeslag. Een tijdje later zijn ze toen in de schuldbemiddeling gegaan, ook via het OCMW. Enkel kwam ze na x aantal maanden er op uit dat de facturen van haar echtgenoot voorrang werden gegeven, en veel van haar dingen zelfs gewoon niet betaald werden.

Pas na haar scheiding heeft ze dit - met veel moeite - rechtgetrokken.

Ik heb een tijdje terug overwogen om zelf schuldbemiddeling aan te vragen, maar als zelfstandige blijkt dit verre van vanzelfsprekend te zijn. Ik heb dan maar besloten de broeksriem strakker aan te spannen en een zwart jaar door te maken.

Dit gezegd zijnde.. TS zegt reeds een plan klaar te hebben met wat ze zoal kan afbetalen op maandbasis, heeft ze zit al aan de schuldeisers zelf voorgelegd?

moederke-87-
Berichten: 1

#26 , 22 jun 2012 12:01

hey, even een vraagje.
Ik en mijn man zitten denk onder tussen al 2j in CSB.
Nu is het we betalen elke maand een schuldeiser af.
Onder tussen is er ook een kindje bij gekomen.
Nu is het geen ze blijft de schuldeisers met een klein bedrag betalen (0.40€) 2keer op een jaar juli en januari.

Ze krijgt alles loon en vakantie geld
zelf moeten we zien dat we met 500€ toe komen voor een heel maand.
als er bonussen zijn via het werk dat je loon meer dan 3000 telt krijgen we er niks van enkel van het vakantie geld krijgen we 1/3 van!

nu zijn we die assistente van de advocaat zo moe als iets.
want we willen dan is spreken met de grote advocaat zelf en we moeten al onze vragen maar stellen via mail (en dan zeggen er veel tegen ons zo kan het niet)
want wij huren en we kunnen een huisje kopen met als betaling per maand het zelfde als we nu betalen van huur.

Alle beter gezegd de 1ne keer antwoord ze en is ze grof!
de andere keer antwoord ze niet en geen leesbevestiging.
ze leest geen enkel mail die wij sturen.

nu willen we veranderen van advocaat hoe moeten we dit gaan doen.
er wordt geen rekening mee gehouden dat we melk moeten kopen voor ons kindje
er wordt ook geen rekening gehouden met het feit ik medicatie moet nemen.

hoe kunnen we veranderen van advocaat want wij zijn het kots moe om uit gescholden moeten worden het is altijd het zelfde en nog geen 2weken in begin van de maand moeten we geld gaan lenen bij ouder/schoonouders voor melk te kunnen gaan kopen voor ons kindje!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”