Budgetbeheer

Elise97
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Budgetbeheer

#1 , 24 jan 2024 10:23

Beste,

Ik ben in budget beheer en merk dat er weinig communicatie komt van het OCMW.
Ik heb altijd contact met persoon A maar ze is tot april afwezig (ik was hier niet van op de hoogte).
Dan heb ik eens gemaild naar het algemene mailadres en dan nam persoon B contact met mij op.
Verder merk ik nu dat facturen te laat betaald worden tot ik echt begin te bellen en mailen en dan krijg ik inneens respons.

Nu heb ik gevraagd om uit het budget beheer te stappen en dit moest ze met haar overste bespreken.
Altans zou ik denken dat dit een vrije keuze is en ze mij niet kunnen verplichten te blijven.

Ik heb schulden en hier zijn mooie afbetalingsplannen voor en lopen ten einde dit jaar!
Maar nu komen er altijd extra kosten bij mijn factuur omdat persoon B geen respons geeft.

Eigenlijk wil ik het zelf doen en ervan af stappen, gaat dit?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2024 11:48

https://www.elfri.be/model/modelbrief-t ... j-het-ocmw

Toch raad ik u aan om uw begeleiding in uw geldzaken niet stop te zetten. Als u uw gading niet meer kan vinden bij het OCMW, zou u contact kunnen opnemen met het CAW in uw streek.

Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#3 , 24 jan 2024 13:35

Beste

U komt natuurlijk net in budgetbeheer omdat u facturen niet of te laat betaalde. Ik kan me inbeelden dat OCMW ook naar betaalt als er geld op uw rekening staat…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

LennieK
Berichten: 1869
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jan 2024 09:50

Je hebt ook het recht om te vragen om een andere maatschappelijk werker. Ik zou voorzichtig zijn om ineens al uw bruggen op te blazen, het OCMW heeft voor u natuurlijk onderhandeld over afbetalingsplannen. Schuldeisers zijn vaak meer geneigd om constructief mee te werken als er een maatschappelijk werker mee betrokken is, versus alleen maar een particuliere klant. De maatschappelijk werkers hebben onder andere een hele lijst aan contactgegevens en telefoonnummers van bv klantendiensten van energieleveranciers waar u als burger geen toegang tot heeft. Dat zijn rechtstreekse nummers, zonder wachtmuziekje, om te zorgen dat de dossierbeheerders geen tijd verliezen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jan 2024 22:56

#3 en #4. Het CAW werkt in deze gevallen heel nauw samen met het OCMW en zal zeker het OCMW contacteren om deze casus samen te bespreken. Ik spreek hier over het CAW omdat TS geen voeling meer had met het OCMW om hem toch niet in de steek te laten.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”