collectieve schuldenregeling

marnikduiven
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

collectieve schuldenregeling

#1 , 26 okt 2023 19:37

HALLO,
mijn collectieve loopt af in augustus 2024,ik ben dus al meer dan 6 jaar bezig;
op de rubriekrekening staat nu 4277 euro en er staat nog 600 euro open in het aanzuiveringsplan;
de reden dat er zoveel op de rubriekrekening staat is simpel,door te werken werden de inhoudingen verdubbelt plus extra vakantiegeld;
in het ONTWERP staat vermeld
de reserve kan worden aangewend om de bedragen volgens aanzuiveringsregeling aan de schuldeisers toekomen sneller te betalen.
de schuldeisers doen afstand van hun niet terug betaalde gedeelte van de schuldvordering en gaan akkoord met kwijtschelding van dat gedeelte,
de regeling geldt tot slot van alle rekeningen.
ik heb gedurende de 6jaar ,2x om een extra gevraagd van 100 euro voor sinterklaas voor mijn 2 kinderen,
dit was onmogelijk want er was geen reserve,
Ik ben van december terug werkloos na sluiting van het bedrijf,toch bleven de inhoudingen het dubbelle dan voorzien in het plan;
ik ben dan opgestart in januari met outplacement begeleiding gedurende 1jaar,toch staat er in het jaarverslag dat de medewerking niet goed is daar ik geen werk zoek terwijl ik in traject was;
daarbovenop had ik in juli en augustus een onterechte schorsing van 7weken waarbij ik niet aanwezig op afspraak was van de vdab begin januari terwijl er degelijk een doktersattest aanwezig was en telefonisch contact geweest is,
deze zaak komt nu voor in december bijgestaan door mijn syndicaat;
ik had dus geen inkomen en ook daar gedurende 1,5 maand geen inkomen,
ook hier werd niks van leefgeld gestort;
wel werd er begin oktober 2 x het dubbelle ingehouden;
nu is er een nalatenschap van mijne papa ,waarbij mijn mama het volledige vruchtgebruik heeft en 1/2 eigenaar is;en broers en ikzelf 1/8eigenaar
ik moet nu het nalatenschap doorgeven en spreekt hier zelfs over een schatting en dergelijke,,,
Kan ik alleszins de collectieve stopzetten ,
gezien het ontwerp toch duidelijk vermeld
mvg
marnik
Snelle reactie



#7 , 26 okt 2023 18:19
Start een eigen topic - verplaats dit naar het uwe - JurecaBE - moderator


HALLO,
mijn collectieve loopt af in augustus 2024,ik ben dus al meer dan 6 jaar bezig;
op de rubriekrekening staat nu 4277 euro en er staat nog 600 euro open in het aanzuiveringsplan;
de reden dat er zoveel op de rubriekrekening staat is simpel,door te werken werden de inhoudingen verdubbelt plus extra vakantiegeld;
in het ONTWERP staat vermeld
de reserve kan worden aangewend om de bedragen volgens aanzuiveringsregeling aan de schuldeisers toekomen sneller te betalen.
de schuldeisers doen afstand van hun niet terug betaalde gedeelte van de schuldvordering en gaan akkoord met kwijtschelding van dat gedeelte,
de regeling geldt tot slot van alle rekeningen.
ik heb gedurende de 6jaar ,2x om een extra gevraagd van 100 euro voor sinterklaas voor mijn 2 kinderen,
dit was onmogelijk want er was geen reserve,
Ik ben van december terug werkloos na sluiting van het bedrijf,toch bleven de inhoudingen het dubbelle dan voorzien in het plan;
ik ben dan opgestart in januari met outplacement begeleiding gedurende 1jaar,toch staat er in het jaarverslag dat de medewerking niet goed is daar ik geen werk zoek terwijl ik in traject was;
daarbovenop had ik in juli en augustus een onterechte schorsing van 7weken waarbij ik niet aanwezig op afspraak was van de vdab begin januari terwijl er degelijk een doktersattest aanwezig was en telefonisch contact geweest is,
deze zaak komt nu voor in december bijgestaan door mijn syndicaat;
ik had dus geen inkomen en ook daar gedurende 1,5 maand geen inkomen,
ook hier werd niks van leefgeld gestort;
wel werd er begin oktober 2 x het dubbelle ingehouden;
nu is er een nalatenschap van mijne papa ,waarbij mijn mama het volledige vruchtgebruik heeft en 1/2 eigenaar is;en broers en ikzelf 1/8eigenaar
ik moet nu het nalatenschap doorgeven en spreekt hier zelfs over een schatting en dergelijke,,,
Kan ik alleszins de collectieve stopzetten ,
gezien het ontwerp toch duidelijk vermeld
mvg
marnik

zita_z
Berichten: 9

#2 , 05 dec 2023 19:01

Als er sprake is van een erfenis zal de voorzitter niet geneigd zijn uw CSR stop te zetten met kwijtschelding.

marnikduiven
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 dec 2023 21:12

hallo
vrijdag een brief in de bus gehad,
komende vrijdag word ik verwacht voor een herroeping,wegens het verzwijgen van erfenis
csr loopt normaal af in augustus 2024,na 7 jaar
ik heb in 2023 de akte bezorgd aan de schuldbemiddelaar,toch word er besloten dat ik hierover met opzet zou gezwegen hebben,
ik heb hier dan ook niks aan ,aangezien mijn mama nog leeft en volledig vruchtgebruik hierover heeft,
stand rubriekrekenig 4250euro
openstaande schuld csr 600euro
wat kan of zal hierover gebeuren
mvg

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”