Opgelicht persoon staat order bewindvoering

siamjay
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Opgelicht persoon staat order bewindvoering

#1 , 03 jun 2020 02:04

Geachte,

Een tijd geleden leende ik een aanzienelijk bedrag uit. Alles keurig op papier. Maar later bleek dat deze persoon onder bewindvoering staat.

Verder kwam ik te weten dat door sluwe technieken deze persoon bij meerdere mensen veel geld heeft losgekregen. Ten minste een iemand kwam hierdoor zwaar in de problemen.

Ik diende reeds een dossier in het vredegerecht. Maar vermoed dat dit contract nietig zal worden verklaard.

Resten mij de volgende vragen :

- klopt dit?
- is er verder iets dat ik kan doen? Desnoods samen met de andere slachtoffers ?
- De persoon functioneerd naar mijn mening normal en steekt zich weg achter haar beschermingsstatuut. Kan dit zo maar misbruikt worden om mensen op te lichten?

Dank bij voorbaat,
SJ

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9841
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 03 jun 2020 08:59

Oplichting is niet voor de Vrederechter, maar voor de strafrechter.

Persoon kan bvb ook wegens verspilzucht onder bewindvoering staan .
Dat wil niet zeggen dat die dan zomaar straffeloos oplichting kan opzetten.

Als het zover komt zal mogelijk de geestelijke toestand vd betrokkene onderzocht worden.

mava105
Berichten: 22335
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 03 jun 2020 09:42

Klacht bij politie neerleggen voor oplichting

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 03 jun 2020 10:41

En contact opnemen met zijn bewindvoerder.
Kan zowel via vrederechter vb dementerende of iets anders of arbeidsrechtbank zijn wegens schulden.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”