Welke categorie voor incasso bureau

Robster
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Re: Welke categorie voor incasso bureau

#16 , 22 sep 2016 14:44

Zeer bizar.. ik heb 5 jaar bij de zelfde werkgever gewerkt .. En weinig verdienen doe ik nu niet echt..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 22 sep 2016 16:04

dan is er ook geen probleem om terug te betalen, iets wat je sowieso zal moeten doen.

Gert_D
Berichten: 122
Juridisch actief: Nee

#18 , 09 okt 2016 22:44

Moeten ze je niet eerst in kennis brengen van hun voornemen tot overdracht?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#19 , 09 okt 2016 23:50

Persoon is toch in kennis want hij heeft volstrekt vrijwillig een contract getekend.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#20 , 10 okt 2016 07:24

Franciscus, zelfs bij loonoverdracht moet de werknemer nog in kennis gesteld worden van de overdracht.

Gert_D
Berichten: 122
Juridisch actief: Nee

#21 , 10 okt 2016 08:56

Dat dacht ik toch ook. Ze moeten je eerst een brief sturen met hun voornemen om over te gaan tot loonoverdracht, deze brief moet eveneens verstuurd worden naar de werkgever van de schuldenaar. Vervolgens moeten ze 10 dagen wachten, 10 dagen die bij wet voorzien zijn waarin de schuldenaar de tijd heeft om verzet aan te tekenen. Pas na die 10 dagen mogen ze overgaan tot daadwerkelijk loonoverdracht.
Echter indien de schuldenaar na die 10 dagen pas verzet aantekent, is dit nog steeds niet te laat. Je kan hier nooit te laat voor zijn.
Ze kunnen niet zomaar overgaan tot loonoverdracht, ook al zijn ze in het bezit van een akte van overdracht

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 10 okt 2016 09:27

Als men je teruggave van belastingen inhoud stuur men ook niet eerst een brief, maar enkel daarna, en geloof dat ik dit hier reeds gelezen te hebben dat dit met verlofgeld net het zelfde is, eerst inhouden en dan verwittigen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gert_D
Berichten: 122
Juridisch actief: Nee

#23 , 10 okt 2016 09:47

Het wil toch niet zeggen omdat dit gebeurt, dat het ook daadwerkelijk mag? Men rijdt ook door een rood licht, maar het is wel verboden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#24 , 10 okt 2016 09:51

Het wil toch niet zeggen omdat dit gebeurt, dat het ook daadwerkelijk mag? Men rijdt ook door een rood licht, maar het is wel verboden.

Ik weet wel uit de praktijk wanneer je een belasting schuld heeft als zelfstandige en je moet terug krijgen van den BTW dat er geen verwittiging gestuurd word, die centen zijn weg.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”