kredietnemers wijzigen

okan
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

kredietnemers wijzigen

#1 , 25 jul 2016 16:57

Hallo,

Ik had even de vraag of ik de kredietnemers kunt wijzigen, toen ik eenmanszaak was had ik een investeringskrediet aangevraagd.
Na paar jaren ben ik overgeschakeld naar bvba waarvan ik zelf de zaakvoerder ben. Maar daaruit blijkt het toch dat ik nog steeds geregistreerd staat als co-debiteur. Het heeft wel een negatief effect en dat is dan dat al de investeringskredieten op mijn naam staat.

kunnen wij dit wijzigen en mijn naam verwijderen en alleen op naam van zaak?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2016 19:19

Daar kan alleen de bank over beslissen.

Maar alles hangt af welke zaak je geeft, en meestal is het zo dat de zaakvoerder altijd persoonlijk verantwoordelijk gesteld word bij banken, die nemen weinig tot geen risico, en die zijn van oordeel als de zaakvoerder zelf geen risico wil of kan nemen waarom moet de bank dan risico nemen !

Ik denk dat het moeilijk tot onmogelijk zal zijn dit te doen, maar je kan het altijd eens vragen aan je bank.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

okan
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jul 2016 20:03

Daar kan alleen de bank over beslissen.

Maar alles hangt af welke zaak je geeft, en meestal is het zo dat de zaakvoerder altijd persoonlijk verantwoordelijk gesteld word bij banken, die nemen weinig tot geen risico, en die zijn van oordeel als de zaakvoerder zelf geen risico wil of kan nemen waarom moet de bank dan risico nemen !

Ik denk dat het moeilijk tot onmogelijk zal zijn dit te doen, maar je kan het altijd eens vragen aan je bank.
Daar vreesde ik ook voor. Morgen zal ik hierop bankadviseur contacteren. Bedankt voor je reactie.

Reclame

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 25 jul 2016 21:41

U moet dat krediet inbrengen in de vennootschap. De bank kan/zal waarschijnlijk uw BVBA mede-kredietnemer make. De bestaande borgen , vanwege u als zaakvoerder, zullen behouden blijven. Zo werd dat indertijd bij ons opgelost.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”