kan ik andere schuldbemiddelaar aanvragen

Dunja
Topic Starter
Berichten: 3

kan ik andere schuldbemiddelaar aanvragen

#1 , 20 mei 2016 18:36

ik zit van november 2014 in schuldbemiddeling
in het begin verliep dit redelijk
nu sinds vorig jaar is de miserie begonnen
ik heb sinds september een nieuwe relatie , heb dit door gegeven aan mijn schuld bemiddelaar
we zijn toen samen gekomen en is besproken dat mijn vriend moet delen in de vaste kosten
sinds januari is mijn vriend door zijn ex partner ook in collectieve gegaan
ik betaalde voor dat mijn vriend bij mij gekomen is 213 euro huishuur ( sociale woning)
mijn vriend geef hier een referentie adres gehad van september en dit was geldig voor zes maand
nu komt het dat de bouwmaatschappij eist dat hij daar al in mee betaald van september
mogen zei dit aangezien mijn vriend niet officieel op mijn adres stond
nu eist mijn schuldbemiddelaar dat hij al van september mee deelt in de vaste koste
dat ik begrijp . maar wat ik niet begrijp is : mijn schuldbemiddelaar betaald maandelijks mijn huishuur, electriciteit en aardgas
de rest van de vaste kosten betaal ik zelf met mijn leefgeld dat ik krijg
nu reken ze wel aan aan de schuldbemiddelaar van mijn vriend dat hij in de rest van de kosten ook moet mee betalen zoals ( gemeentebelastingen, familiale verzekering , brandverzekering , telenet enz...
maar dat zijn kosten die ik zelf betaal
er is nu van maand een bedrag over gemaakt aan mijn schuld bemiddelaar van meer dan 1200 euro, door de schuldbemiddelaar van mijn vriend
mag zij dit allemaal voor zichzelf houden ?
ze geraak zelf niet uit aan haar overzicht plan dat ik opvroeg,
heb haar al op verschillend punten aangewezen die niet correct zijn
gelieve mij een duidelijk beeld te geven want zo kan dit niet verder

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 20 mei 2016 18:51

"mijn vriend geef hier een referentie adres gehad van september en dit was geldig voor zes maand
nu komt het dat de bouwmaatschappij eist dat hij daar al in mee betaald van september"

Referentieadres terwijl uit alles schijnt te blijken dat hij bij u woont.
Enig idee wat een referentieadres is en wanneer en wie dat kan vragen?
Ja dus indien hij er woont mogen ze dat vragen.




"er is nu van maand een bedrag over gemaakt aan mijn schuld bemiddelaar van meer dan 1200 euro, door de schuldbemiddelaar van mijn vriend
mag zij dit allemaal voor zichzelf houden ?"

Dat zal dan zijn aandeel zijn in de vaste kosten die hij van september moest betalen.

PS Gezien wij noch beschikken over uw vonnis noch over dat van uw vriend zal dat heel moeilijk worden.
Politie zal een woonstonderzoek gedaan hebben of aan het doen zijn en de dienst bevolking zal hem ambtshalve inschrijven of dat ondertussen al gedaan hebben.

Dunja
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 20 mei 2016 18:53

nee ik heb hier nog niks van politie gezien voor een onderzoek
ik heb zelf contact opgenomen met gemeentehuis en staat niet op mijn gezin samenstelling dus is het niet officieel nog

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”