Openstaand saldo lening

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Re: Openstaand saldo lening

#16 , 30 jun 2015 12:17

Het is niet moeilijk... Maar nogmaals, ik snap niet waarom ik dat moet doen. Ik stel hun een vraag en eis een duidelijk antwoord. Als ik al die transacties moet gaan nakijken doe ik in feite hun werk...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3524
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 jun 2015 12:22

Ik meen uit uw relaas te kunnen opmaken dat u hun werk gewoon negeert. Wie zegt dat zij hun werk niet al gedaan hebben?

bosprocureur
Berichten: 6858

#18 , 30 jun 2015 12:24

En let er op dat het de valutadatum is die in aanmerking genomen wordt. Als er ergens een "gat" ontstaat, al zij het maar één dag, dan is er intrest en dgl verschuldigd. Je moet dus ook een bijkomende storting of afhouding terugvinden.

Zoniet, is de kans groot dat de cumul van al die kleine bedragen uw achterstand uitmaakt. En dat loopt ook nu nog elke maand op.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 30 jun 2015 12:50

Het is niet moeilijk... Maar nogmaals, ik snap niet waarom ik dat moet doen. Ik stel hun een vraag en eis een duidelijk antwoord. Als ik al die transacties moet gaan nakijken doe ik in feite hun werk...
U heeft hén werk gegeven door 1 maand niet te betalen (allez, uiteindelijk wel, maar pas na enkele jaren). Zij hebben blijkbaar een berekening gedaan, aan u om deze te aanvaarden (en te betalen) of te betwisten (als die berekening fout zou zijn). Zij hoeven je enkel de uitslag van de berekening te geven, ze zijn niet verplicht om de gedetailleerde berekeningsmanier te geven, deze hebt u in principe reeds in uw leningsovereenkomst gekregen.

Dat u niet in staat bent om een berekening na te doen is wettelijk niet hun probleem, maar het uwe.

bosprocureur
Berichten: 6858

#20 , 30 jun 2015 13:18

Nog iets, als uw lening NU achterstallig is volgens de bank, kom je binnen de kortste keren op de zwarte lijst terecht.

Voordeel is dan dat je geen problemen meer kunt krijgen met nieuwe leningen...

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#21 , 05 jul 2015 12:35

Het valt mij vooral op dat er,hier nogal luchtig over de plichten van de bank gedaan wordt.

Ik heb ondertussen de berekening gedaan, blijkt dat zij 2 transacties gemist hadden. Ipv. dat ik hun geld moest. Eens ik hun dat kon vertellen kreeg ik een propere afrekening met daarin EINDELIJK het antwoord op mijn vraag en de rechtzetting...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 07 jul 2015 14:06

Ik heb geen antwoord op mijn vraag... IK heb alleen een overzicht van transacties gekregen die'k manueel zou moeten controleren waar ik geen tijd voor heb.
In de tijd dat u hier deze posts schrijft, had u kunnen opzoeken welke betalingen u gemaakt hebt. Zoals gezegd: in de meeste e-banking software kan je perfect de betalingen naar een bepaalde rekening uitfilteren. Of je kan op zijn minst een export nemen van je transacties en deze importeren in Excel en daar gaan filteren. Als je echt een Freelance IT-er bent, zou dit nakijken niet veel langer dan een uurtje mogen duren. Ik denk dat je door het niet correct betalen, de kredietverlener meer dan één uur werk laten verliezen hebt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jackrussell
Berichten: 701

#23 , 07 jul 2015 14:31

Ik heb geen antwoord op mijn vraag... IK heb alleen een overzicht van transacties gekregen die'k manueel zou moeten controleren waar ik geen tijd voor heb. Ik vraag exact te weten waar die volgens mij onbestaande achterstand aan te danken heb, en ik heb nog steeds geen antwoord.
Maar u heeft wel tijd om hier te klagen? In alle tijd dat u hier heeft geklaagd, had u die aflossing allang manueel na kunnen kijken.

U draait de boel een beetje om:

- u maakte van uw administratie een rommeltje
- u kwam de afspraken niet na
- u wenst nu niet even na te kijken wat u wel en niet heeft betaald.

Ik denk dat u zich binnenkort kunt verwachten aan een dagvaarding. Het grote voordeel daarvan is dat dan de rechter deze discussie zal gaan beslechten en u daar terecht kunt met uw argumenten dat de kredietverstrekker dit maar op een bordje aan moet reiken. Het nadeel is dat deze zitting u tijd kost en u heeft het al zo druk en dat u deze zaak vermoedelijk gaan verliezen en de kosten zodoende nog verder op zullen lopen.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#24 , 07 jul 2015 15:36

Een dagvaarding£? Waarom... Ik sta niet achter. Dat is ondertussen al bevestigd.

Waarom gaan ze mij dan dagvaarden?

Ik heb een kleine 3 uur verloren door al die transacties manueel na te kijken, iets waar in principe geen tijd voor had.

Pas nadat ik mijn kostbare tijd had verspild om hun werk te doen kreeg ik eindelijk mijn antwoord. Na amper 5 minuten zelfs...

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#25 , 07 jul 2015 15:47

Ik heb geen antwoord op mijn vraag... IK heb alleen een overzicht van transacties gekregen die'k manueel zou moeten controleren waar ik geen tijd voor heb.
In de tijd dat u hier deze posts schrijft, had u kunnen opzoeken welke betalingen u gemaakt hebt. Zoals gezegd: in de meeste e-banking software kan je perfect de betalingen naar een bepaalde rekening uitfilteren. Of je kan op zijn minst een export nemen van je transacties en deze importeren in Excel en daar gaan filteren. Als je echt een Freelance IT-er bent, zou dit nakijken niet veel langer dan een uurtje mogen duren. Ik denk dat je door het niet correct betalen, de kredietverlener meer dan één uur werk laten verliezen hebt...
Als het maar zo eenvoudig was.

De betalingen zijn gebeurd gespreid over 8 jaar, via een kleine 5 rekeningen, waarvan er ondertussen al 1niet meer bestaat. Al wat ik van die rekening had waren de rekeninguittreksels die ondertussen al 2 jaar in de kelder lagen.

Om nog maar te zwijgen over een kleine 10 stortingen in de bank zelf.

Het nagaan van die stortingen heeft mij 3 uur gekost om gewoon te bevestigingen wat ik al wist: ik stond niet achter, integendeel...

Er is nog 1 vraag waar ze mij nog geen vraag op gegeven hebben: tot op de laatste brief die ik van hen kreeg stond ik 1 periode achter. Die periode heb ik op een bepaald moment ingehaald (iets na het versturen van de laatste brief die ik ooit ontvangen had). Dan plots verdwijnen er 2 transacties van een paar jaar geleden op hun kantoor en sta ik magisch 392 euro achter..

Daar konden ze mij geen antwoord op geven.

Nadat ik alles had gecontroleerd en hun de 2 missende transacties had doorgestuurd was er geen achterstand meer en had ik binnen de 5 minuten een antwoord. De achterstand dateerde van xx/xx/xxxx. Als het dan na 5 minuten kon, waarom niet 2 maand geleden??

Dat is wat mij blijft storen. Die € 392 achterstand moest ergens vandaan komen, maar buiten wat banale antwoorden kreeg ik pas een bruikbaar antwoord nadat ik mijn tijd verloren had.

Want, als freelance ITer is het niet mijn taak om betalingen na te kijken, dat is die van een bank!

M.a.w., als ik een vraag stel over een achterstal verwacht ik een bruikbaar exact antwoord, geen wazig antwoord zoals ik het kreeg.

Als ze mij die datum hadden gecommuniceerd, dan had ik ze al lang op die 2 transacties kunnen wijzen.

Jackrussell
Berichten: 701

#26 , 07 jul 2015 15:52

Een dagvaarding£? Waarom... Ik sta niet achter. Dat is ondertussen al bevestigd.

Waarom gaan ze mij dan dagvaarden?

Ik heb een kleine 3 uur verloren door al die transacties manueel na te kijken, iets waar in principe geen tijd voor had.

Pas nadat ik mijn kostbare tijd had verspild om hun werk te doen kreeg ik eindelijk mijn antwoord. Na amper 5 minuten zelfs...
Als dat is opgelost, dan dagvaarden ze u niet.

Tsja, als de administraties op orde zijn, is dat 1 minuut werk. Dat geldt zowel voor u als voor de bank. Mochten ze mij zoiets vragen, dan heb ik met 'n druk op de knop het overzicht voor me en is snel genoeg duidelijk hoe en wat.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#27 , 07 jul 2015 16:03

Ik heb geen antwoord op mijn vraag... IK heb alleen een overzicht van transacties gekregen die'k manueel zou moeten controleren waar ik geen tijd voor heb. Ik vraag exact te weten waar die volgens mij onbestaande achterstand aan te danken heb, en ik heb nog steeds geen antwoord.
Maar u heeft wel tijd om hier te klagen? In alle tijd dat u hier heeft geklaagd, had u die aflossing allang manueel na kunnen kijken.

U draait de boel een beetje om:

- u maakte van uw administratie een rommeltje
- u kwam de afspraken niet na
- u wenst nu niet even na te kijken wat u wel en niet heeft betaald.

Ik denk dat u zich binnenkort kunt verwachten aan een dagvaarding. Het grote voordeel daarvan is dat dan de rechter deze discussie zal gaan beslechten en u daar terecht kunt met uw argumenten dat de kredietverstrekker dit maar op een bordje aan moet reiken. Het nadeel is dat deze zitting u tijd kost en u heeft het al zo druk en dat u deze zaak vermoedelijk gaan verliezen en de kosten zodoende nog verder op zullen lopen.
Ik zou u aanraden om dringend een cursus begrijpend lezen te gaan volgen...
  • Ik wist exact hoeveel ik betaald had
  • Ik heb dit altijd proper opgevolgd
Daarmee ook mijn frustratie. Als ik mijn eigen administratie mocht geloven kon ik niet achter staan, daarmee stelde ik hun die vraag. Al wat ik kreeg was een vaag antwoord over maanden die in 2 maanden betaald werden. (ik snap nu nog steeds niet wat dat er mee te maken had)

Al wat ik vroeg was waar die achterstand vandaan kwam. Interesten? Een betaling ergens te weinig? En belangrijker... waarom vond ik achterstand verder nergens in terug. Ik heb 2 jaar 1 maand achtersgestaan vanwege mijn financiële problemen. Alles wat ik terugvond ging over die 1 periode, die achterstand had ik ingehaald door op het einde 2x te betalen ipv. 1 maal. (iets waar ik al een paar maand geld voor opzij had gezet I might add)

Ik denk: ik ben bij, en plots sta ik € 392 achter en kan niemand mij antwoorden waar die achterstand vandaan komt?

Als ik dat met een factuur moest doen...

Lanox
Berichten: 3524
Juridisch actief: Nee

#28 , 07 jul 2015 16:13

het enige dat ik ooit heb gekregen is een overzicht van al mijn transacties.
  • Ik wist exact hoeveel ik betaald had
  • Ik heb dit altijd proper opgevolgd
Zoals ik al eerder heb gezegd: u had dus gewoon 2 lijstjes met elkaar moeten vergelijken: 5 minuten werk.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#29 , 07 jul 2015 16:19

Een dagvaarding£? Waarom... Ik sta niet achter. Dat is ondertussen al bevestigd.

Waarom gaan ze mij dan dagvaarden?

Ik heb een kleine 3 uur verloren door al die transacties manueel na te kijken, iets waar in principe geen tijd voor had.

Pas nadat ik mijn kostbare tijd had verspild om hun werk te doen kreeg ik eindelijk mijn antwoord. Na amper 5 minuten zelfs...
Als dat is opgelost, dan dagvaarden ze u niet.

Tsja, als de administraties op orde zijn, is dat 1 minuut werk. Dat geldt zowel voor u als voor de bank. Mochten ze mij zoiets vragen, dan heb ik met 'n druk op de knop het overzicht voor me en is snel genoeg duidelijk hoe en wat.
Mijn administratie was op orde...

Ik hou er maandelijks een uitgebreid overzicht op aan om al dat soort zaken in het oog te houden. Ik ben zelfs zo ver gegaan om in januari of februari dit jaar nog eens het openstaande saldo op te vragen, juist om te weten hoeveel ik effectief achterstond.

Ik had geen idee waar die achterstand vandaan kwam, zo ver ik wist bestond die niet.

En meer dan 80 transacties nakijken en vergelijken met wat ik in 5 bankoverzichten zie staan.... dat leek & lijkt me wat onnozel...

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#30 , 07 jul 2015 16:20

6 lijstjes. :)

Waarvan een groot deel op papier. :-)

En ik blijf er bij: dat is hun werk, niet het mijne. Als zij beweren dat 'k achtersta moeten ze het kunnen bewijzen ook.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”