Ik heb geen antwoord op mijn vraag... IK heb alleen een overzicht van transacties gekregen die'k manueel zou moeten controleren waar ik geen tijd voor heb.
In de tijd dat u hier deze posts schrijft, had u kunnen opzoeken welke betalingen u gemaakt hebt. Zoals gezegd: in de meeste e-banking software kan je perfect de betalingen naar een bepaalde rekening uitfilteren. Of je kan op zijn minst een export nemen van je transacties en deze importeren in Excel en daar gaan filteren. Als je echt een Freelance IT-er bent, zou dit nakijken niet veel langer dan een uurtje mogen duren. Ik denk dat je door het niet correct betalen, de kredietverlener meer dan één uur werk laten verliezen hebt...
Als het maar zo eenvoudig was.
De betalingen zijn gebeurd gespreid over 8 jaar, via een kleine 5 rekeningen, waarvan er ondertussen al 1niet meer bestaat. Al wat ik van die rekening had waren de rekeninguittreksels die ondertussen al 2 jaar in de kelder lagen.
Om nog maar te zwijgen over een kleine 10 stortingen in de bank zelf.
Het nagaan van die stortingen heeft mij 3 uur gekost om gewoon te bevestigingen wat ik al wist: ik stond niet achter, integendeel...
Er is nog 1 vraag waar ze mij nog geen vraag op gegeven hebben: tot op de laatste brief die ik van hen kreeg stond ik 1 periode achter. Die periode heb ik op een bepaald moment ingehaald (iets na het versturen van de laatste brief die ik ooit ontvangen had). Dan plots verdwijnen er 2 transacties van een paar jaar geleden op hun kantoor en sta ik magisch 392 euro achter..
Daar konden ze mij geen antwoord op geven.
Nadat ik alles had gecontroleerd en hun de 2 missende transacties had doorgestuurd was er geen achterstand meer en had ik binnen de 5 minuten een antwoord. De achterstand dateerde van xx/xx/xxxx. Als het dan na 5 minuten kon, waarom niet 2 maand geleden??
Dat is wat mij blijft storen. Die € 392 achterstand moest ergens vandaan komen, maar buiten wat banale antwoorden kreeg ik pas een bruikbaar antwoord nadat ik mijn tijd verloren had.
Want, als freelance ITer is het niet mijn taak om betalingen na te kijken, dat is die van een bank!
M.a.w., als ik een vraag stel over een achterstal verwacht ik een bruikbaar exact antwoord, geen wazig antwoord zoals ik het kreeg.
Als ze mij die datum hadden gecommuniceerd, dan had ik ze al lang op die 2 transacties kunnen wijzen.