fiducre

kruimeltje10
Topic Starter
Berichten: 20

fiducre

#1 , 27 mar 2015 14:05

Ik had graag wat advies.

Enkele jaren geleden zijn we door een oplichtingszaak in de schulden geraakt bij de bank, het was deels de bankbedienden hun fout omdat we geen informatie hadden gekregen over een cheque uit het buitenland, het is een lang en ingewikkeld verhaal, we waren niet akkoord met de beslissing van de bank, we hebben toen aangifte gedaan bij de politie en een advocaat aangesteld om onze zaak te bemiddelen, er is nooit van de bank uit enige bemiddeling geweest, na drie maanden stonden we met onze schuld op de zwarte lijst en was het bedrag doorverkocht aan Fiducre.


Onze advocaat deed niks als we een brief kregen van Fiducre, die zei, je moet geen slapende honden wakker maken, wat ik toch een vreemde redenering vond.

Nu, we staan nu denk ik 5 jaar op de zwarte lijst en er zat een brief van een gerechtsdeurwaarder in de bus met de betreffende schuld, te vereffenen binnen de 14 dagen, het betreft een minnelijke invordering. Met 4300 euro verwijlintresten.

Antwoord ik best op deze brief of vraag ik raad aan een andere advocaat, want degene die eerst ging optreden heeft de zaak gesloten en alle papieren zijn terug bij mij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 27 mar 2015 14:25

Een minnelijke invordering is niet afdwingbaar, zijn er kosten bijgerekend, want dat mag niet. Was er een vonnis, zo nee aan u advocaat vragen of er nog geen verjaring is.
U advocaat heeft gehandeld zoals het hoort, waarom dan een andere nemen. Wat is de hoofdsom 4300€ minnelijke invordering is een groot bedrag.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kruimeltje10
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 27 mar 2015 14:32

De hoofdsom is 7300 euro.

De advocaat die het dossier eerst in handen had, heeft het ons gewoon teruggestuurd en gezegd dat het afgehandeld was.
Er was geen vonnis, de bank heeft de brieven van de advocaat steeds genegeerd en is gewoon altijd naar ons blijven sturen met de vraag voor betaling en na drie maanden stonden we op de zwarte lijst en had Fiducre de som overgekocht. We werden nooit gehoord door de bank , nooit is er enig gesprek geweest, enkel dat hen geen schuld trof en dat we de som moesten betalen.
Er zijn geen kosten bijgerekend bij de minnelijke invordering.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 27 mar 2015 15:37

Was die bank beginnend met een S------R. Is gebruiklijk dat hier geen namen genoemd worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kruimeltje10
Topic Starter
Berichten: 20

#5 , 27 mar 2015 16:41

nee, beginnend met een i , bestaande uit 3 letters.

ik heb er ook al veel van gehoord :(

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 27 mar 2015 17:35

Want S------R is Fiducre.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#7 , 30 mar 2015 11:59

Beste

U neemt best contact met een andere advocaat, al was het maar om te bevestigen of de gevorderde bedragen wel kloppen.

Uw advocaat zal u dan weten te vertellen of:
- er geen borgen waren
- er niet teveel intresten werden gerekend

Bovendien zal uw advocaat voor deze diensten geen duizenden euro's vragen, zodat elke vermindering van uw schuld, zichzelf al terugbetaalt.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 31 mar 2015 14:33

Ik had graag wat advies.

Enkele jaren geleden zijn we door een oplichtingszaak in de schulden geraakt bij de bank, het was deels de bankbedienden hun fout omdat we geen informatie hadden gekregen over een cheque uit het buitenland, het is een lang en ingewikkeld verhaal, we waren niet akkoord met de beslissing van de bank, we hebben toen aangifte gedaan bij de politie en een advocaat aangesteld om onze zaak te bemiddelen, er is nooit van de bank uit enige bemiddeling geweest, na drie maanden stonden we met onze schuld op de zwarte lijst en was het bedrag doorverkocht aan Fiducre.
een gok: u verkocht iets via internet, de koper gaf u een buitenlandse cheque die de bank onder voorwaarden op uw rekening stortte. achteraf vorderde de bank dit terug, omdat de cheque niet gedekt bleek te zijn?

U wordt verondersteld dit te weten (staat in de algemene voorwaarden of bvb hier https://www.ing.be/SiteCollectionDocume ... sNewNL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (art. 80).

Bank hoeft niet te bemiddelen (zie art. 80 en volgende)

basejumper
Berichten: 4629
Locatie: Diest

#9 , 31 mar 2015 22:20

Inderdaad klassieke "Ierse route". U ontvangt een cheque. U stort deze op de rekening en de bank stort deze op uw rekening onder voorbehoud van incasso. betekent dat de bank deze cheque voor u gaat innen. Als dat een valse cheque is of een ongedekte cheque, dan is dat uw risico. Niet die van de bank die enkel in uw opdracht gaat innen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”