kredit

kedvesgirl
Topic Starter
Berichten: 4

kredit

#1 , 20 nov 2014 12:44

Ik heb al jaren een kredit die ik maandelijks betaal. Ik heb nooit problemen mee gehad betaal alle maanden tenminste de minimum bedrag dikwijls iets meer. Maar een maand of vier geleden werd de maatschapij overgenomen en sindsdien heb ik alleen maar problemen. De dag waarop ze overgenomen werden kreeg ik een telefoontje van hen dat ik 85€ achter zou staan. Ik heb gezegd dat dat niet kan aangezien ik net de week daarvoor gekeken en dan stond ik niet achter . Hoe zou ik dan opeens wel achterstaan zonder dat de volgende betaal termijn verstreken is. Een paar dagen later stuurden me aa brief dat ik 117.50 achter sta. Alleen maar om van af te zijn heb ik die bedrag overgemaakt met de volgende betaal termijn. Bij de volgende termijn stuurde ik nog eens 75 €. Een dan begonnen me alle dagen op te bellen van smorgens tot savonds zelf zaterdag dat ik achter sta. Ik heb gezegd dat ik net 117.50 overgemaakt en nog eens 75€. Ze zij ja maar. Ik zie er is geen maar als ze niet stoppen me constant bellen ga ik naar een advocaat. Dan is de gebel gestopt maar dan begonnen ze mail's sturen en brieven. De maand daarom heb ik nog eens 100€ gestuurd maar hoe meer geld ik stuur hoe meer ik blijkbaar achtersta. Wat kan ik hier tegen doen? Hebben ze de recht om me alsmaar lastig vallen al betaal ik iedere maand netjes?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2014 12:53

om te beginnen kijk je krediet overeenkomst eens na.

En je kijkt ook je betalingen(bank) eens na, je kan tot 10 jaar al je betalingen zien die je aan deze maatschappij heeft betaald.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 20 nov 2014 13:01

Ze zij ja maar

In die "maar" zit het antwoord.
Wij hebben geen glazen bol en kunnen dus niet antwoorden zonder volledige informatie.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 20 nov 2014 13:52

En heb je officiele papieren gekregen aan wie je moest betalen, opletten van oplichters, krediet instellingen bellen normaal niet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

berenod
Berichten: 942

#5 , 20 nov 2014 16:19

Aangezien je schrijft dat je elke maand het "minimum" bedrag betaald (en soms iets meer), vermoed ik dat het over een "cash reserve" gaat.

Dit is een kredietopening van onbepaalde duur, waarbij je elke maand een minimum percentage van het openstaande bedrag moet terug betalen.

Is dit het geval, controleer dan eens je "nulstelling datum". Leningen van dit soort mogen niet constant onder nul blijven staan, om de bepaald aantal maanden moet die lening volledig aangezuiverd worden.

Indien je die datum gepasseerd bent (of er kort in de buurt van komt) kan het zijn dat de bank vraagt van grotere bedragen terug te betalen elke maand zodat de balans op nul kan komen.
Eens je zulk een krediet boven nul krijgt dan begint de volledige periode terug van nul te tellen!

kedvesgirl
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 22 nov 2014 11:28

Het is inderdaad een lopend kredit zo als een masterkaard. Je betaald terug en het bedrag die je opgeboudt hebt kan je terug opnemen. Ik heb hem als zeker een jaar of vier. Het wordt nooit minder maar dat stoorde me niet zo erg had ik liever elke maand een klein bedrag te moeten betalen dan ene keer een grote en als ik echt in geld noot zat kon ik altijd wat geld achter de deur hebben. Ik heb geen nieuwe papieren gekregen met de overname heb ik alleen van gehoord via de media. Wat het me het meest stoort is het constant lastig vallen terwijl vroeger zelf als ik voor een of ander reden acher geraakt heb ik de maand daarop ingehaald en geen haan die naar kraait. En het tweede is als meer ik betaal als meer ik achterop raak . Het is net alsof ik elke dag meer moet betalen ondanks dat de termijn van betaling is maandelijks en niet 5 keer per maand. Ik heb geen zicht meer op hoeveel ik zou moeten betalen zelf niet hoeveel mijn maandelijkse bijdrage zou moeten zijn als ik volgens hen niet genoeg betaal.Ik heb ook nooit een brief gekregen over een eind datum.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 22 nov 2014 13:30

Dat zijn heel kostelijke kredieten, maak u daar snel vanaf. Beter aan u eigen bank vragen om 500€ min te mogen gaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kedvesgirl
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 02 dec 2014 14:48

Daarvoor heb ik niet genoeg inkomen. Kunnen ze de deurwaarder achter me aansturen zelf als ik alle maanden netjes betaal? Daar maak i me de meeste zorgen over.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 02 dec 2014 16:10

Een deurwaarder niet, maar wel loonbeslag.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kedvesgirl
Topic Starter
Berichten: 4

#10 , 02 dec 2014 17:58

Dat kan bij me niet omdat ik alleen werkloosheiduitkering heb en daar kun je niet beslag op leggen. Daarom zou ik nu geen lening meer kunnen krijgen. Die kredit heb ik nog van de tijd dat ik nog werkte

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”