Vrijwillig op zwarte lijst

Desolator23
Topic Starter
Berichten: 4

Vrijwillig op zwarte lijst

#1 , 31 okt 2014 18:50

Beste,

Mijn vrouw wilt van me scheiden wat ik volledig begrijp. Voor haar is het gevaarlijk geworden en voor onze dochter dat wij nog getrouwd zijn en dat zij financieel kan opdraaien voor mijn stomme stoten.

Kort samengevat: ons huis mag zij houden en zij betaalt de lening verder af. Mits enkele voorwaarden. We hebben samen getekend voor schulden die ik heb gemaakt voor 85er %.

Hiervan neem ik 3/4 voor mijn persoonlijke aflossing en zij 1/4.

Maar mijn ex vrouw is heel bang wat ik ook begrijp dat ik terug zal vallen op mijn geld verkwisting en daarom vragen wij ons af als ik mezelf op een zwarte lijst kan zetten wanneer onze scheiding definitief is. Dit zorgt ervoor dat ik geen nieuwe lening meer kan aangaan want sommige banken geven geld aan iedereen.

Mijn gedrag heeft me mijn huwelijk gekost en ik wil nog altijd het beste voor mijn vrouw en mijn dochter. Ik ga voorlopig bij mijn moeder gaan wonen.

Dus hoe zorg ik ervoor mijn dat mijn vrouw noch mijn dochter er niet voor kunnen opdraaien als ik terug zou vallen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 31 okt 2014 19:15

Neen, zwarte lijst is geen gezelligheidsclubje waar je vrijwillig op komt. Er is echter ook een positieve kredietcentrale : daarin staat elkeen met een krediet. De negatieve kredietcentrale (zwarte lijst) bevat kredietnemers die minstens drie vervaldagen achterstand hebben bij een lopend krediet, of dat hadden binnen de vorige periode van 12 maanden;
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 31 okt 2014 20:21

Zijn niet de andere die ervoor moeten zorgen, enkel jijzelf.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 01 nov 2014 09:20

Je kan natuurlijk vrijwillig een aantal maanden geen aflossingen doen bij de bank, en dan kom je er automatisch op.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 nov 2014 11:30

Ga eens tot bij het OCMW en naar de dienst budget beheer, daar gaan ze u probleem kunnen oplossen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”