Verhuizen

durumke
Topic Starter

Verhuizen

#1 , 21 sep 2014 23:14

Mijn vriendin wil verhuizen.
Heeeft zij daar de toelating voor nodig van haar schuldbemiddelaar?
Het appartement waar ze gaat wonen is 1 straat verder waar ze nu woont en is ook goedkoper.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 21 sep 2014 23:53

Als het goedkoper is zal de schuldbemiddelaar doorgaans weinig bezwaar hebben. Hou er wel rekening me dat het verschil in huurgelden zal dienen voor een versnelde afbouw van de schulden.

Mommaerts
Berichten: 35

#3 , 22 sep 2014 00:09

De schuldenaar beslist volledig vrij waar deze gaat wonen, nieuw adres en gezinssituatie moet wel altijd doorgegeven worden aan de schuldbemiddelaar.
Niemand kan ons dit recht ontnemen! Uiteraard als het huurgeld zou verdubbelen kan deze daar wel enig vraagteken bij zetten maar zolang de schuldenaar toekomt met het toegestane leefgeld heeft een SB geen recht van spreken.

Wij, als schuldenaars, hebben fouten gemaakt door in deze situatie verzeild te geraken. Maar we zijn vrij en zijn geen gevangenen, ook gedetineerden zullen in hun hoofd altijd vrij zijn, we kunnen hen hun vrijheid ontnemen maar de geest is altijd vrij...
Amateur filosoof en kluizenaar

Reclame

durumke
Topic Starter

#4 , 22 sep 2014 00:23

Dank U voor het snelle antwoord. Ik was ook niet 100% zeker omdat die sb haar heeft gezegd dat dat niet mocht.
Haar gezins situatie blijft hetzelfde dus ik was ook wel bijna zeker dat ze zou mogen verhuizen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”