Schuldbrief tussen echtgenoten

RL1
Topic Starter
Berichten: 58

Schuldbrief tussen echtgenoten

#1 , 26 aug 2014 11:54

In april 2010 heb ik mijn partner (die onvermogend is) de kans gegeven om de helft vd bouwgrond te kunnen kopen. Hiervoor werd er door de notaris wel een schuldbrief opgemaakt van het gegeven bedrag. Nu is er discussie over deze brief vermits ik bemerk dat de openstaande schuld een vast bedrag is en ik verlang dat dit bedrag gekoppeld zou moeten worden aan de consumptie-index om de geldontwaarding te compenseren. Mijn partner ziet dit niet zitten en wil niet mee. Is nu hetgeen ik vraag zo onredelijk of ben ik te laat en kan dit niet meer met terugwerkende kracht aangepast worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
a162378
Berichten: 118

#2 , 03 sep 2014 17:38

Ik ben geen expert ter zake, maar ik vind jouw vraag onredelijk.
Als je met je partner niet overeenkomt, zal je het toch nooit gewijzigd zien denk ik.

Uw voorstel tot link met comsumptie-index is nogal raar.
Stel deze index verdubbelt in 30 jaar, maar je bouwgrond is onder water gelopen en is niets meer waard.
Dan zit je partner serieus in de problemen.
Zelfs al is het niet gekoppeld aan die index, kan ze al in de problemen komen in een dergelijke situatie.

In sommige huwelijksstelsels is het ook zo dat interesten/inkomsten op het eigen vermogen gemeenschappelijk worden.
Laat dit een troost zijn..., want ik denk niet dat je partner je hierin zal troosten...

Je moet niet vergeten dat je partner hier misschien ooit iets kan uit winnen, maar ze kan ook verliezen!!!

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 03 sep 2014 19:09

Tussen echtgenoten. Dus lijkbaar bent u gehuwd?
Ik geef uw partner de raad onmiddelllijk van u te scheiden.

Trouwens: zeg eerst eens welk huwelijkscontract jullie hebben.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”