Het einde in zicht?!

Mommaerts
Topic Starter
Berichten: 35

Het einde in zicht?!

#1 , 24 jul 2014 12:51

Beste,

Ik ben ook een schuldenaar met een minnelijke aanzuivering dat loopt over tien (10) jaar. Deze is ingegaan in 2007, de beschikking van toelaatbaarheid is van 2006, normaal gezien dus tot 2017.
Aangezien mijn inkomsten gestegen zijn, door loonsverhogingen moet ik er bijna door zijn! Na jaren van zagen naar de schuldbemiddelaar heb ik enkele maanden geleden een tussenstand gehad van het bedrag dat op de rubriekrekening staat. In de tussentijdse verslagen aan de Arbeidsrechtbank was nooit deze stand bijgevoegd toen ik deze ging raadplegen op de griffie. Als ik dan op de NBB - kredietcentrale - online bekijk wat het bedrag is dat nog 'open' staat moet het zo goed als afgelopen zijn!

Ongeveer nog een €1000 en dan moet het rond zijn. Hoelang kan een SB er dan nog over doen om de schuldeisers te betalen en het dossier ter afsluiting over te maken aan de arbeidsrechtbank?

De advocaat die mijn schuldbemiddelaar is heeft in al die jaren volens mij zeker gedaan wat hij moest doen, daar heb ik niet te klagen van, echter een communicatie is er nooit tot stand gekomen, desondanks ik daarvoor het OCMW had ingeschakeld - en nu bij het CAW ben voor een opvolgingsprogramma - hebben ook deze personen nooit contacten kunnen leggen met de SB, mijn enigste punt van kritiek.
Amateur filosoof en kluizenaar

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 25 jul 2014 00:22

Advocaat/persoon wordt aangesteld door arbeidsrechtbank.
En dient verslag uit te brengen aan arbeidsrechtbank niet aan u.
Is nu wel gewijzigd en is idd een zwak punt in de regelgeving - communicatie.
Langs de andere kant ik heb ooit enkele cases gehad waar de schuldenaar bijna wekelijks naar de advocaat belde met allerlei vragen en eisen en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Een systeem zoals kredietfirma's gebruiken met afbetalingsschema's en hier dan ook nog de jaarlijkse kosten bij zou idd al veel helpen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”