Ik kan u enkel de raad geven om de site te controleren alvorens iets aan te kopen op het internet.
Ik doe dit altijd, maar mijn echtgenote heeft spijtig genoeg niet dezelfde tegenwoordigheid van geest, en ik heb niet de gewoonte haar handje vast te houden telkens ze een aankoop op Internet wil doen. Schade en schande, nietwaar?
Alvorens een duidelijk antwoord te kunnen geven nog enkele vragen:
- Hoe hebt u betaald? Met een kredietkaart - Ideal - PayPal
Mastercard
- Welke is het rekeningnummer, meer bepaald de landcode?
China. Wat we pas gisteren op onze uitgavestaat gemerkt hebben,
U kan alvast ook contact op nemen met de ECC, Europees Centrum voor de Consument. U kan aldaar ook een klacht indienen. Zij zullen uw klacht behandelen, meer bepaald contact opnemen met de afzender en proberen tot een schikking te komen. Dit is natuurlijk geen garantie op succes, maar u kan het proberen.
Heb ik ook al gedacht, maar ECC is niet bevoegd in Zwitserland (van waar de schoenen verstuurd zijn) of in China. De "Nederlandse" website is m.i. louter een façade.
Intussen hebben de 'verkopers' gevraagd om foto's te maken van de 'verkeerd geleverde' schoenen. Wat betekent dat we ze nog 'aan het lijntje' hebben. Ik speel met de gedachte om contact op te nemen met de klantendiensten van de merken A en B, de schoenen die het hadden moeten zijn en de foutief toegestuurde, waarin ik de situatie uitleg, en ze misschien de 'verkopers' op heterdaad kunnen betrappen. Is dit een goed idee of loop ik daardoor risico?
Ik zou ook de 'verkopers' kunnen vragen of ze me een document kunnen toesturen waaruit blijkt dat ze de officiële verdelers van A zijn, maar dan vrees ik dat er bij hen een alarmbel gaat afgaan.
Denk dat al u energie die je eraan verspilt, verloren energie zal zijn. Waarschijnlijk zit u geld ergens duizenden km hiervandaan.
(Mijn vrouw haar geld...)