een bestelling van 10 juni 2015

Redrum
Berichten: 574

Re: een bestelling van 10 juni 2015

#16 , 06 okt 2015 12:49

Deze voorwaarden zijn europees vastgelegd, en buiten dat registratienummer Kamer van Koophandel zijn de regels hetzelfde.
Neen, daar ben je volledig verkeerd in. Het is een Europese Richtlijn (geen Verordening) en dat betekent eigenlijk per definitie dat de regels net niet overal hetzelfde gaan zijn. De Richtlijn zelf zegt bv helemaal niets over BTW-nummers, het is de vrijheid van de lidstaten om dat al dan niet in hun nationale wetgeving op te nemen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 06 okt 2015 13:39

Deze voorwaarden zijn europees vastgelegd, en buiten dat registratienummer Kamer van Koophandel zijn de regels hetzelfde.
Neen, daar ben je volledig verkeerd in. Het is een Europese Richtlijn (geen Verordening) en dat betekent eigenlijk per definitie dat de regels net niet overal hetzelfde gaan zijn. De Richtlijn zelf zegt bv helemaal niets over BTW-nummers, het is de vrijheid van de lidstaten om dat al dan niet in hun nationale wetgeving op te nemen.
Deze moeten in alle europese lidstaten zo zijn, enkel kan iedere lidstaat ze uitbreiden, niet inkorten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Redrum
Berichten: 574

#18 , 06 okt 2015 13:49

Voila. Om zo correct en volledig mogelijk te zijn, moet je dus de desbetreffende nationale wetgeving geven. En niet die van een andere lidstaat.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#19 , 06 okt 2015 13:55

Berlgische wetgeving:

Overeenkomst op afstand
Boek VI van het Wetboek van economisch recht (Boek VI WER)
Voor de sluiting van de overeenkomst op afstand
(art. VI.45 WER)
De onderneming informeert de consument op duidelijke, begrijpelijke wijze en op een wijze die passend
is voor de gebruikte techniek voor communicatie op afstand over de volgende punten:
 de identiteit van de onderneming (ondernemingsnummer en handelsnaam), geografisch adres
(geen postbus!), telefoonnummers en fax alsook haar e-mailadres;

Een handelaar of firma kan je best controleren door hun ondernemersnummer. Welke naam ze er in andere lidstaten aan geven kan verschillend zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

fillescott
Berichten: 1

#20 , 20 okt 2015 15:45

Heb juist hetzelfde voor:
In april de fiets besteld en betaald, verschillende mails gestuurd en ontvangen met als antwoord dat ze een achterstand hebben door bepaalde onderdelen van slechte kwaliteit. In september annulatie gedaan wat geen probleem was en ze gingen het geld terugstorten. Tot nu toe niks gezien, proberen te bellen zonder resultaat en gisteren kreeg ik een mooi mailtje met de uitleg dat ze veel tijd en geld gestoken hadden in een potentiele investeerder wat op niets is uitgedraaid. Maar het strafste is en ik citeer: Als je broke bikes alsnog als vriend kunt beschouwen vertellen we je graag over het Friends of broke bikes crowdfunding. In een poging om 45000 euro te verzamelen, zijn we op zoek naar 60 believers die bereid zijn om 750 euro te investeren. Dit zet ons terug op rails... Ik heb contact opgenomen met de politie want dit is voor mij diefstal en die gaan een dossier openen.
Had eerst gedacht om naar een advocaat te gaan maar dan ben je op den duur nog meer geld kwijt. Wat ik niet begrijp is dat broke bikes een firma is met 3 Belgen aan het roer die zelfs een pop-up winkel hadden in Antwerpen waar alleen maar positief over geschreven werd.

thierryvvlier
Topic Starter
Berichten: 8

#21 , 22 okt 2015 14:45

ik heb uiteindelijk mijn centen teruggekregen, ik heb ze blijven tergen tot ze niet meer konden .
Ik ging een dossier openen bij de bank, daarmee kun je ze het mes op de keel zetten , sorry voor het woord gebruik.
Ik heb mijn "joke" bike betaald met visa, bij visa heb je een soort verzekering die U beschermt bij fraude en dergelijke meer .
Gewoon naar jouw bank gaan en een dossier openen en jouw bank tesamen met visa gaan een onderzoek starten , hou al jouw emails goed bij.
Met dit dossier komen ze eigenlijk in een slecht daglicht te staan , waarbij ze nooit meer een lening kunnen krijgen in de toekomst.
Als het ware een notering bij de NBB die ze niet kunnen permiteren te hebben op dit moment.
Probeer dit eens...bij mij is het gelukt.

Terug naar “Consumenten Koop”