GSM-toestel al 6 weken kwijt i.p.v. 10 dagen

arolje
Topic Starter
Berichten: 15

GSM-toestel al 6 weken kwijt i.p.v. 10 dagen

#1 , 22 aug 2013 14:07

Sinds juni 2012 heb ik een smartphone in m'n bezit die een zeer vervelend probleem heeft: hij val t regelmatig uit. Op 13 juli ging dit toestel voor de derde keer naar de reparatiedienst. Ik kreeg redelijk snel het bericht dat ik een nieuw toestel zou krijgen en dat de omruiling maximum 10 werkdagen zou duren. Ondertussen zijn we bijna 6 weken verder en zit ik nog steeds zonder toestel. Ik heb al herhaaldelijk contact opgenomen met zowel de fabrikant van het toestel als met de reparatiedienst. Steeds krijg ik hetzelfde antwoord: "U moet geduld hebben. Zodra het toestel binnen is, hoort u iets van ons. " Ze verwachten dus van hun klanten dat ze braaf wachten. Ik heb hen gevraagd om mij, indien het toestel niet voorradig is, een voorstel te doen om te ruilen voor een ander toestel. Echter zonder resultaat. Ik heb hen tevens gevraagd om een deadline te stellen wanneer ze akkoord gaan met een andere actie dan afwachten. Wederom geen resultaat, enkel: "Geduld, mijnheer!"

Kan ik hier iets aan doen als consument? Is er ergens een soort ombudsdienst waar je dergelijke zaken kan aankaarten? ik vind dat dit de redelijke termijn toch overschrijdt.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
snellemichiel
Berichten: 193

#2 , 22 aug 2013 19:03

Het probleem is dat wat u vindt eigenlijk door rechtsspraak acceptabel is.
Pas vanaf 3 maanden zou u volgens rechtsspraak kunnen spreken van een lange wachttijd.

U zou eventueel een aangetekende zending kunnen sturen met de vraag om een duidelijke week of datum te geven wanneer uw reparatie voltooid zou zijn.
Maar een periode van 6 weken is nog niet echt verontrustend genoeg. ;)

Franciscus
Berichten: 38614

#3 , 22 aug 2013 22:32

Regelgeving :
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

Onze zoon heeft maanden moeten wachten want oud model niet meer leverbaar.
Maar gezien de extra's die hij afgedwongen had nieuw toestel en meer geheugen was dat geen probleem.

Hij had wel alle stappen goed doorlopen inclusief luide stem aan de balie en de manager van de zaak vragen..... daarbij had hij de nodige wetteksten bij
en had hij zelf in zo'n zaak gewerkt. :D

Reclame

arolje
Topic Starter
Berichten: 15

#4 , 24 aug 2013 17:58

Bedankt voor de snelle reacties. het probleem is dat ik 'm heb gekocht bij zo'n "1-dayoffer-site" en ik dus geen balie heb om tramelant te maken. Ik krijg enkel telefonisten aan de lijn die getraind zijn in het sussen door te herhalen: "Ik begrijp uw frustratie, mijnheer, maar ik kan kan u daar niet mee helpen."

Terug naar “Consumenten Koop”