internetreclame door Nederalnds internetbedrijf

sabrina1975
Topic Starter
Berichten: 31

internetreclame door Nederalnds internetbedrijf

#1 , 04 jun 2007 15:16

Vorige week kregen wij een brief van een Nederlands Inkassoburo met een eis tot betaling van een factuur voor een publicatie van reclame op internet.Wij hebben hiervoor nooit toelating gegeven,noch een bestelbon getekend.Hun dreigementen zijn niet mis te verstaan :? Op aanraden van testaankoop heb ik zowel naar de 'leverancier' als naar het inkassoburo een aangetekende brief gestuurd waarin ik een door ons getekende bestelbon eis,zoniet geef ik geen gevolg aan hun eisen.
VAndaag belde het reclamebedrijf om duidelijkheid te scheppen.Er is inderdaad geen bestelbon,maar zij beweren wel dat mijn echtgenoot via de telefoon heeft toegestemd :? Naar ons weten is er naar onze gegevens gevraagd geweest('om de juiste gegevens na te kijken',zonder verder kommentaar).Achteraf bleek dat ik bij nakijken toch onze firma terugvond op internet en ik hb dan onmiddellijk schriftelijk ge?ist dat ze ons eraf haalden,wat ook gebeurd is.Nu zegt die dame dat alles op tape staat. :shock: Ze kunnen foefelen zoveel ze willen natuurlijk en een positief antwoord op een adresvraag plakken onder een bestelvraag..
Is een eventuele tape rechtsgeldig in Belgi??Of is het proberen?
De 'feiten' zouden al 2 jaar oud zijn en wij hebben NOOIT een factuur ontvangen.Enkel vorig jaar een niet-aangetekende rappel waaraan ik volgens testaankoop geen gevolg moest geven..
Wat doen?
Dank u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Billie
Berichten: 70
Locatie: Borchtlombeek

#2 , 04 jun 2007 20:32

Het opnemen van telefonische gesprekken schendt uw privacy en is bovendien strafrechterlijk beteugelbaar.

(zie bijvoorbeeld: Corr. Gent 7 februari 2000, Juristenkrant 2000 (weergave ARNOU, P.), afl. 4, 1. Het betrof een man die de telefoongesprekken van zijn vrouw opnam en afluisterde zonder haar toestemming. Het Hof was de mening toegedaan dat hiermee art. 314bis Sw geschonden werd).

In principe geldt dat elementen die bekomen werden door middel van een schending van de privacy, niet kunnen worden aangewend als bewijsmateriaal.

sabrina1975
Topic Starter
Berichten: 31

#3 , 24 jul 2007 13:44

Ondertussen heb ik nu al 2 keer een rappel gekregen van een Belgische incasso,nadat ik bij de vorige Nederlandse incasso een kopie van bestelbon heb aangevraagd en niet heb gekregen.Nu dreigt die incasso met de rechtbank.Ik heb nochtans vorige week ook weer aangetekend gemeld dat ze mij geen bestelbon kunnen voorleggen en ik dus niet betaal voor iets wat ik niet heb gevraagd...
We gaan het voor de rechtbank laten komen,maar zitten dan weer met de kosten van de advokaat :x

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”