beste forumgangers,
Graag had ik jullie advies gevraagd over volgende situatie.
Deze mail stuurde ik zelf vanochtend:
"Ik kocht op 9/10/12 Artikel 1795152001-43. Deze laarzen behoorden waterproofte zijn. Ik had ze hiervoor speciaal gekocht. Dit weekend reed ik naar Hasselt. De baan was net en het regende lichtjes.Na een ongeveer een uur rijden, lieten beide laarzen op het zelfde momentwater door. Toen ik ze uitdeed, was de binnenkant goed nat. Ik ben dus niet tevreden over het product. Ik ga dan ook asap langskomen om dit te bespreken , zodat we samen tot een oplossing komen. "
waarop het volgende werd geantwoord:
"Het is zeker niet normaal dat uw laarzen water doorlaten.Deze zouden inderdaad water en winddicht moeten zijn. Wij zullen uw laarzen moeten opsturen naar de fabriek voor de garantie.Hier beslissen wij namelijk zelf niet over. Aangezien uw laarzen nog helemaal niet oud zijn zal de garantie normaal geen probleem zijn.Waarschijnlijk gaat het hier over een productie fout of iets dergelijks. U moet er wel rekening mee houden dat het ongeveer een 3 a 4 tal weken duurt eer u uw laarzen zult terughebben vanuit de fabriek.Dit kan uiteraard sneller gaan, als de fabriek beslist dat uw laarzen niet meer te herstellen zijn krijgt u een waardebon voor het bedrag dat u betaald heeft voor de laarzen. U kunt dan hiermee dezelfde laarzen, of een ander model aanschaffen. Maar hier beslist de fabriek over en moeten uw laarzen dus teruggestuurd worden. U komt dus maar langs wanneer het u het beste past, we zullen u dan graag verder helpen."
Nu is mijn vraag of ik hier iets kan tegen inbrengen, ik kan namelijk niet zolang zonder motolaarzen door dagelijks gebruik motor?
Ze praten ook over het defect vaststellen, maar is dit niet moeilijk bij een laars? Ik denk niet dat je deze zomaar uit elkaar kunt halen?
Of kan ik vragen (wettelijk gezien) voor directe vervanging?
Graag jullie advies