LPG installatie

lestotem
Topic Starter
Berichten: 4

LPG installatie

#1 , 08 nov 2012 10:05

Op 9 09 2008 lieten we een gazinstallatie plaatsen op onze wagen door een erkende garagist, de gaztank is een ringtank in de plaats van het reservewiel onderaan. 4 jaar later op 21 10 2012 is deze ringtank losgeraakt en op de baan voortgesleept geweest. We keerde weer bij onze garagist om de gaztank terug te laten bevestigen maar hij stuurde ons door in een andere garage omdat hij geen materiaal meer had om deze terug vast te maken. Nu ons faktuur in de tweede garage kwam op 242 Eur. Heb ik het recht om deze kosten te doen weerbetalen door de eerste garagist ? :oops:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 nov 2012 12:44

Na meer dan 4 jaar ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 nov 2012 15:40

Op 9 09 2008 lieten we een gazinstallatie plaatsen op onze wagen door een erkende garagist, de gaztank is een ringtank in de plaats van het reservewiel onderaan. 4 jaar later op 21 10 2012 is deze ringtank losgeraakt en op de baan voortgesleept geweest. We keerde weer bij onze garagist om de gaztank terug te laten bevestigen maar hij stuurde ons door in een andere garage omdat hij geen materiaal meer had om deze terug vast te maken. Nu ons faktuur in de tweede garage kwam op 242 Eur. Heb ik het recht om deze kosten te doen weerbetalen door de eerste garagist ? :oops:
Indien u een contract hebt met die eerste garagist dat hij de wettelijke garantie op die installatie uitgebreid heeft naar 5 jaar of langer wel, ja.

Anders niet, nee.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

mava105
Berichten: 22335
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 08 nov 2012 20:00

Ging u met deze wagen jaarlijks naar de garage voor een groot onderhoud? Dan moet die garagist dat toch gezioen hebben. En moeten deze tanks niet regelmatig door de autokeuring nagezien worden?
Een loszittende bout is toch zichtbaar.

lestotem
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 08 nov 2012 21:55

Wat ik wel vergeten te vertellen heb dat de gaztank gevuld wordt met 100 L gaz en de tank zelf 35 kg weegt en vast was met twee fijne riemen in kruis en die zijn met de schokken en het gewicht afgebroken. In de tweede garage hadden ze dat nog nooit gezien en hebben de gaztank vastgemaakt met 4 sterke vijzen in de chassis zoals het moest. Europ assistance is ons komen behelpen ter plaatse en beweerde ook zoiets nooit gezien te hebben. Wij gaan regelmatig voor volledige onderhoud en zijn op 23 juni naar de schouwing geweest. Lestotem

beemka
Berichten: 52

#6 , 08 nov 2012 22:55

Dat moet al een serieus "reservewiel" zijn met 100L inhoud!

Terug naar “Consumenten Koop”