Service bij zetel gekocht. Ze willen het niet doen zonder red officiële reden.

Jos11
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Service bij zetel gekocht. Ze willen het niet doen zonder red officiële reden.

#1 , 17 mar 2024 14:26

Beste,

Ik heb bij mijn hoeksalon een product gekocht dat wanneer je het koopt je er een 3 jaar service bij krijgt. Deze product beschermt de zetel tegen vlekken. Als er dan toch vlekken op komen komen ze het kosteloos schoonmaken onder service garantie. Hierbij heeft de verkoper mij de belofte gegeven ongeacht hoeveelheid vlekke, ongeacht hoe lang, ongeacht of ik het product er op doen of niet ze het kosteloos gaan schoonmaken. Nu heb ik op mijn zetel paar vlekken waarbij ik de verkoper heb gecontacteerd. Die zei dat ii de service aanvraag bij het bedrijf van het product moet doen. Ik heb een aanvraag ingediend waarbij ze het geweigerd hebben. Reden? Te veel vlekken. Ze willen het wel komen doen tegen een betaling. Ik was in shock van wat ik hoorde. Ik contacteerde de Meubelverkoper( een grote zaak by the way) en ze hebben het bedrijf geconfronteerd. Bedrijf heeft tegenover hun ook geweigerd. Ik heb dan aan de verkoper gezegd dat ze het bedrijf moeten betalen zodat ze het komen schoonmaken immers omdat zij het product verkopen met de garantie dat de vlekken er uit komen. Nu is het bedrijf mij aan het negeren onderussen zijn we al meer dan 4 maanden verder. Ik heb reeds ombudsdienst gecontacteerd maar ze negeren hen ook. Ombudsdienst raad aan fod economie aan te geven maar zal dit helpen? Wat kan ik doen zonder dit mij te veel gaat kosten? Mij gaat het om de principe. Ik betaal er voor dus ze moeten komen. Indien de vlekken er niet uitkomen ( omdat ze te lant gewacht hebben) vind ik dat ik een nieuwe zetel moet krijgen. Als ze mij blijven negeren ga ik elke dag naar de winkel om amok te maken. Dit is de zoveelste bedrijf dat een service of product verkoopt en niet er achter staan. Moment da ze geld gaan verliezen doen ze niks. Dit moet hard gepakt worden vind ik.

mava105
Berichten: 22275
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 mar 2024 17:17

Het is dus geen service die ze zelf leveren,, maar aangeboden wordt door een product dat zij in de winkel verkopen.

Jos11
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2024 18:31

Het is dus geen service die ze zelf leveren,, maar aangeboden wordt door een proiduct dat zij in de winkel verkopen.
Hoe het werkt is je koopt het product, je registreert op de site van het product en je hebt 3 jaar service. Ze verkopen in principe de service. De product is een bijzaak want je moet het zelfs er niet op doen. Zij hebben het mij verkocht. Ik verwacht dat zij er ook iets aan gaan doen . Dus de vraag blijft. Wat moet ik doen. Voor zover ik weet is de verkoper altijd verantwoordelijk. Immers ligt de bedrijf van het product in Nederland en heb ik het aangekocht bij een Belgische meubelzaak . Service staat ook op de factuur.

Reclame

LeenW
Berichten: 12855

#4 , 17 mar 2024 19:12

Dan is het aan de verkoper om dit op te lossen. Als ze nergens meer op reageren, moet u hen dagvaarden.

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 mar 2024 20:58

Ik neem aan dat die service toch ook wel ergens schriftelijk staan omschreven bij aankoop. Wat staat daar juist?

Er zullen wel voorwaarden zijn. Ik geloof nooit dat iemand zich engageert om zo vaak en zoveel vlekken als je maar wil gratis te komen behandelen.

Jos11
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 mar 2024 17:21

Ik neem aan dat die service toch ook wel ergens schriftelijk staan omschreven bij aankoop. Wat staat daar juist?

Er zullen wel voorwaarden zijn. Ik geloof nooit dat iemand zich engageert om zo vaak en zoveel vlekken als je maar wil gratis te komen behandelen.
Neen nergens in de winkel. Op de site staat het ook niet. Ik vroeg achter de algemene voorwaarden wouden ze ook niet geven. Hoeveel gaat dagvaarden mij kosten? Kan ik alle kosten recupereren? Kan ik schadevergoeding extra vragen? Bv hele zetel Prijs aangezien de vlekken er niet meer uitgaan?

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 mar 2024 19:57

Maar wat staat er dan wel op papier over die service? Of hoe heet dat dan op de factuur?

Hoe ga jij iemand overtuigen dat je een garantie hebt gekocht?

loeki
Berichten: 268

#8 , 23 mar 2024 06:01

Hier de link naar de site waarop de garantie vermeld wordt

https://www.crack.be/nl/d/protexx-leder ... jaar-6048/

Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#9 , 23 mar 2024 14:07

Heeft u de winkel aan aangetekend in gebreke gesteld?

mava105
Berichten: 22275
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 23 mar 2024 18:08

Aleen de firmanazam zou me al weerhouden om daar te kopen

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#11 , 24 mar 2024 09:09

Hier de link naar de site waarop de garantie vermeld wordt

https://www.crack.be/nl/d/protexx-leder ... jaar-6048/
Verdorie, Meta heeft al door dat ik gisteren op jouw link geklikt heb. Nu krijg ik plots reclame voor dit product op Facebook. :-)

Jos11
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#12 , 26 mar 2024 15:19

Heeft u de winkel aan aangetekend in gebreke gesteld?
Niet aangetekend. Ik heb wel via ombudsdienst opgenomen. Zij hebben ook contact opgenomen. Maar beiden worden dus genegeerd. Welke stappen moet ik ondernemen en kan ik meer schadevergoeding aanrekenen? Immers de vlekken zullen hoogstwaarschijnlijk er ook niet meer uit.. ik ben een leek hierin. Ik heb geprobeerd via het bedrijf te regelen maar het lukt niet. Als ik een advocaat moet regelen gaat dit wel het waard zijn? Kan ik al mijn kosten terugtrekken?

Sommige mensen laten zaken zoals dit loslaten. Maar dit is niet de eerste keer dat ik als consument zwakker sta. altijd valse beloftes van gierige zaken. In mijn ogen letterlijk diefstal.

mava105
Berichten: 22275
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 26 mar 2024 16:31

Aangetekende ingebrekestelling zou al een stap in de goede richting zijn.

treesje58
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#14 , 14 apr 2024 00:13

* Om de kans op een succesvolle vlekverwijdering te vergroten is het belangrijk dat wij jou snel van dienst kunnen zijn. Wij willen jou daarom vriendelijk verzoeken om jouw vlek altijd binnen 3 dagen na het ontstaan hiervan te melden.
Waren al die vlekken er in een keer opgekomen?
De volgende aspecten zijn uitgesloten van service:

Meubelen die oneigenlijk gebruikt zijn, zoals bij schuld, opzet en/of geweld.
Productspecifieke- en materiaalgebonden eigenschappen, zoals bijvoorbeeld normale slijtage, gebruikssporen en verkleuring.
Ik herinner mij het praatje in een andere meubelwinkel. Ze gaan er wel van uit dat je het product aanbrengt en ook dat het om accidentele vlekken gaat die je er ondanks gebruik van het product niet uit krijgt. Er zat normaal ook een folder bij dat product toen je het kocht.


Als ze aanhalen dat het te veel vlekken zijn is de vraag of je effectief binnen de 3 dagen contact gezocht hebt / het product gebruikt hebt / etc... om te voldoen aan hun voorwaarden.

Jos11
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#15 , 19 apr 2024 13:28

Aangetekende ingebrekestelling zou al een stap in de goede richting zijn.
Gedaan, geen antwoord gekregen. Wat moet ik nu doen, wat is volgende stap?
* Om de kans op een succesvolle vlekverwijdering te vergroten is het belangrijk dat wij jou snel van dienst kunnen zijn. Wij willen jou daarom vriendelijk verzoeken om jouw vlek altijd binnen 3 dagen na het ontstaan hiervan te melden.
Waren al die vlekken er in een keer opgekomen?
De volgende aspecten zijn uitgesloten van service:

Meubelen die oneigenlijk gebruikt zijn, zoals bij schuld, opzet en/of geweld.
Productspecifieke- en materiaalgebonden eigenschappen, zoals bijvoorbeeld normale slijtage, gebruikssporen en verkleuring.
Ik herinner mij het praatje in een andere meubelwinkel. Ze gaan er wel van uit dat je het product aanbrengt en ook dat het om accidentele vlekken gaat die je er ondanks gebruik van het product niet uit krijgt. Er zat normaal ook een folder bij dat product toen je het kocht.


Als ze aanhalen dat het te veel vlekken zijn is de vraag of je effectief binnen de 3 dagen contact gezocht hebt / het product gebruikt hebt / etc... om te voldoen aan hun voorwaarden.
Bij het verkopen hebben ze gezegd hoeveel keer je wilt, hoeveel keer je ook aangeeft, ongeacht hoeveelheid vlekken. Hierbij hebben ze geen folder meegegeven. Ik heb het product ook er op gedaan ondanks dat de verkoper zei dat het niet hoeft. Dat mag geen probleem zijn.

Na het aankopen was er een papiertje in de box met een link naar de site waar enkel op de site het staat binnen 3 dagen. Maar dat mag ook geen probleem zijn want ik heb het ook binnen de 3 dagen gedaan.

Ik wil dit niet laten. Ik ben diefstal van bedrijven echt beu. Waarom moeten we als consument altijd bestolen worden. Ik kan niemand laten arresteren omdat ze mijn geld gestolen hebben. Maar omgekeerd als ik een product zou stelen zat ik in de bak...

Externe bedrijf waarmee al die meubelverkopers het product van verkopen wilt het niet doen. En dan duwen ze hun handen er van af. Sorry maar zo werkt het niet. Geld nemen ze graag aan maar als het op het werk komt doen ze het niet.

Terug naar “Consumenten Koop”