TV onder waarborg coolbleu weigert herstel

Eddy Verhas
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

TV onder waarborg coolbleu weigert herstel

#1 , 09 mar 2024 00:16

Tv onder waaborg waarvan coolbleu herstel weigert uit te voeren.
Coolbleu vraagt mij foto van het beeldscherm te sturen per mail (kleurstrepen) hun hersteldienst Letmyrepair laten zij
naar deze foto kijken, hierna laat coolbleu mij dan weten dat de waarborg niet zal tellen(geen idee waarom niet)
Op basis van die foto, stuurt de firma letmyrepair mij een factuur van 39,20 €, (herstelling buiten waarborg)die ik tot op heden nog niet betaalde.
Er is geen enkele herstelling geweest ,de tv is nooit uit huis geweest en niemand kwam ooit kijken .
Dus het komt hierop neer , coolbleu weigert herstelling van het toestel onder waarborg en laat een herstelfirma op basis van een beeldscherm foto
mij een factuur sturen van 39,20 €.
Dit is nu al zo 12 maand dat ik aanmaningen krijg deze factuur te betalen, bij de laatste dreigen ze met incassobureau.
Dat ik belazerd werd weet ik ondertussen, maar graag uw visie of ze hier recht hebben om die factuur te laten betalen door mij?

lukasi
Berichten: 1151

#2 , 09 mar 2024 08:01

Al aangetekend de factuur binnen de wettelijke termijn officieel geprotesteerd ?
Zoniet,
geen poot om op te staan.

Thomas_A
Berichten: 2337
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2024 09:20

Al aangetekend de factuur binnen de wettelijke termijn officieel geprotesteerd ?
Zoniet,
geen poot om op te staan.
En wat zou die wettelijke termijn dan zijn? Die is er niet als particulier.

Als ben ik het er wel mee eens dat dit een jaar laten aanslepen en dan nog over de grond van de zaal willen discussiëren onverstandig was van de TS.

https://www.elfri.be/artikel/termijn-om ... ingeroepen.

Reclame

lukasi
Berichten: 1151

#4 , 09 mar 2024 10:36

Moment
ik lees dat firma x een factuur heeft gestuurd voor 39.€
Je mag er verdomd zeker zijn dat er ergens wel kleine lettertjes staan waarin beschreven wordt hoeveel dagen je de tijd hebt om te reageren en of te betalen en als er tamtam is , hoe je dit moet aanhangig maken.

Dus die wettelijke termijn staat op de factuur of beter in de factuurvoorwaarden

Issued
Berichten: 1233

#5 , 09 mar 2024 10:54

TS heeft toch nooit een overeenkomst gesloten met firma x. Coolbleu heeft een overeenkomst met hun. Firma x dient aan coolbleu te factureren en coolbleu desgevallend aan TS. Dus je moet de voorwaarden van coolbleu doornemen en zien of deze ergens melden dat het onderzoek van die foto geld zal kosten als dat buiten garantie is.

Dat is net hetzelfde alsof een onderaannemer rechtstreeks zou factureren. TS heeft geen verbinding met die onderaannemer.

LYNX XX
Berichten: 2531
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 mar 2024 11:30

VRAAG is wanneer is het toestel aangekocht ? Wanneer zijn de strepen opgetreden ?

Strepen kunnen duiden op slecht gebruik, beschadiging door druk op het scherm ( bij het verzetten, reinigen ... ) Ook door gebruik van reinigingsvloeistoffen.

https://www.coolblue.be/nl/c/algemenevo ... kkeld.html

LYNX XX
Berichten: 2531
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 mar 2024 12:28

Al aangetekend de factuur binnen de wettelijke termijn officieel geprotesteerd ?
Zoniet,
geen poot om op te staan.
En wat zou die wettelijke termijn dan zijn? Die is er niet als particulier.

Wettelijke termijn zal wel moetenzijn REDELIJKE termijn.

Als ben ik het er wel mee eens dat dit een jaar laten aanslepen en dan nog over de grond van de zaal willen discussiëren onverstandig was van de TS.

Volledig eens en dat TS eens antwoord op # 6
Deze repair firma heeft zo maar eventjes 74% van de de 900 reviews als uiterst slechts en ...


https://www.elfri.be/artikel/termijn-om ... ingeroepen.

DerFünf
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 mar 2024 20:57

Ik neem aan dat het een toestel op afbetaling is gekocht ? Hoelang heeft u het toestel al ? De betalingen zult u moeten doen aangezien deze als stilzwijgend aanvaard beschouwt zullen worden. Als u de info geeft die ik vraag kan ik verder :-)

Thomas_A
Berichten: 2337
Juridisch actief: Nee

#9 , 13 mar 2024 21:02

Ik neem aan dat het een toestel op afbetaling is gekocht ? Hoelang heeft u het toestel al ? De betalingen zult u moeten doen aangezien deze als stilzwijgend aanvaard beschouwt zullen worden. Als u de info geeft die ik vraag kan ik verder :-)
Waaruit leidt u af dat het om afbetaling gaat? Niks wijst hierop en maakt ook geen enkel verschil voor de garantie of kost voor inspectie.

Terug naar “Consumenten Koop”