#2 , 05 mar 2024 22:51
Bij mij werd al regelmatig, door Bpost en andere pakjesbezorgers, pakjes gewoon voor de deur gezet, en als geleverd gemarkeerd.
Op die manier kan om het even welke voorbijganger het pakje gewoon oppakken en meenemen, terwijl het door de transportfirma wel als geleverd gemarkeerd wordt.
Ik heb daar verschillende malen een klacht over ingediend bij Bpost, zonder resultaat, tot ik hen een foto stuurde dat de postbode het pakje gewoon boven op de brievenbus gezet had, langs de straatkant, en duidelijk voor iedereen zichtbaar.
De webshop heeft me toen een refund gegeven, en een week later was er een andere postbode in onze straat.
Ik heb geen idee of Bpost een vergoeding aan de verzender gegeven heeft of niet.
Vraag eventueel aan Bpost of ze een door de ontvanger gehandtekend ontvangstbewijs hebben, en vraag aan de ontvanger hoe zijn handtekening eruit ziet, zodat je kan vergelijken.
Maar als er verschillen zijn, kan het nog altijd zijn dat de postbode zelf een krabbel gezet heeft, of dat de ontvanger je een niet lijkende handtekening stuurt.