Garantie vervalt

PhilippeDG
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Garantie vervalt

#1 , 16 jan 2024 07:02

Hallo iedereen.
In september 2022 kocht ik een iphone 11 en betaalde 450€. Nu laad de gsm niet meer op. Ik breng hem naar de winkel waar we hem kochten en die stuurde de gsm naar hun hersteldienst. Nu krijg ik volgende brief. Kosten 455€ of 36€ betalen en niet gerepareerd terug krijgen of niks betalen en iphone kwijt. Kosten zijn meer dan dat ik de iphone heb betaald. De pinnen van de oplaadpoort zijn vervormd ( gebruikersschade) en dat valt niet onder garantie.
Kan dit zomaar?
Mvg

Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 16 jan 2024 07:55

Gebruikersschade valt inderdaad nooit onder garantie.

PhilippeDG
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2024 08:29

Gebruikersschade valt inderdaad nooit onder garantie.
Ben ik dan verplicht van die 36€ bestekkosten te betalen?

Reclame

LeenW
Berichten: 12864

#4 , 16 jan 2024 08:33

Gebruikersschade valt inderdaad nooit onder garantie.
Ben ik dan verplicht van die 36€ bestekkosten te betalen?
Uiteraard, zij hebben toch in uw opdracht nagekeken wat het probleem was?

Franciscus
Berichten: 38617

#5 , 16 jan 2024 21:02

Of niet terugkrijgen ...
Mogelijk kan u via een andere hersteller wel geluk hebben.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#6 , 16 jan 2024 21:18

staat dat (de kosten) eigenlijk wel ergens vermeld bij de aankoop van het toestel of in de winkel als men het "defecte" toestel binnen brengt?

455euro voor wat verbogen pinnen te herstellen is redelijk absurd . . .

gert_v
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 jan 2024 01:39

Toch eens naar deze podcast luisteren. Daar staan veel tips in om toch gebruik te kunnen maken van de garantie. Na 2 jaar moet een lader toch nog werken, dat je de kabel gebruikt is toch logisch, daar dient het voor.. maar dat zou geen schade mogen veroorzaken aan de pinnen.

Is van vrolijke vrekken en die geven in deze aflevering heel veel tips, Apple producten komen ook aan bod.

https://podcasts.apple.com/be/podcast/v ... 0560414959

Een voorbeeld: ik had vorige zomer een plastic tunnenserre gekocht en na 2 maanden brak er een riempje af van het raampje. Normaal had ik dit gelaten want echt noodzakelijk was dat raampje niet, maar ik heb toch enkele foto’s genomen en opgestuurd naar de klantendienst en ik heb een volledig nieuw zeil toegestuurd gekregen! Dat had ik nooit gedacht.. zo zie je maar

gert_v
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 jan 2024 01:40

Hier kan je de aflevering ook beluisteren

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220510_97005615

gert_v
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 jan 2024 01:44

Nog een tip: Ik heb trouwens met mijn telefoon het zelfde voor gehad. Maar dit was al lang buiten de garantie. Gelukkig kunnen de meeste iPhones draadloos opladen ;-) dat is misschien ook een oplossing

Terug naar “Consumenten Koop”