Internet verkoop aan lage prijzen, mits aankopen lidkaart?

Ivanders
Topic Starter
Berichten: 11

Internet verkoop aan lage prijzen, mits aankopen lidkaart?

#1 , 15 mei 2009 09:14

Hallo,

Ik merkte onlangs een advertentie op waar game consoles erg goedkoop (50% van de winkel waarde) aangeboden werden. Nieuw en met garantie en incl Btw.

Na een beetje heen en weer gemail met de verkoper komt het hier op neer.

Ik kan het toestel kopen ALS ik me eerst een lidkaart koop (50 euro voor 2 jaar) dan pas kan ik een van de game consoles (1 toestel per gebruiker bvb; 1 wii EN 1 ps3 ik kan geen 2 wii's kopen ondanks dat ik 2 kinderen heb.)

Ik krijg geen kvk of btw nummer nog adres van de verkoper.

Ik plaats even het wat en waar. Als moderators dit ongepast vinden mogen ze het verwijderen. Ik wil zekerheid en voeg deze toe om zo goed mogelijk te informeren en geïnformeerd te worden.

Ik zag op een zoekertjes site DEZE promotie.
http://www.2dehands.be/nintendo-wii-con ... =wii%20119
Na enkele mails werd ik doorgestuurd naar deze website: http://www.toysplus.eu
Daar moet ik zo'n eura+kaart kopen om dan tot de verkoop van de promotie te 'mogen' deelnemen.

Aangezien de wet van koppel verkoop (wat ik denk dat dit is) onlangs in het nieuws kwam maar ik er niet het fijne van weet of kan vinden. Vraag ik hier even raad.

De website euraplus.eu is uiteraard even onvolledig als de info verstrekt door mail.
Algemene voorwaarden enz krijg ik niet te zien.



Zit hier meer achter? Is dit gewoon illegaal? Ben ik mijn geld kwijt als ik hier op in ga?

Wat is jullie visie?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roadie
Berichten: 216

#2 , 15 mei 2009 11:06

Ik heb een snelle check gedaan om de registrant van dit domein te vinden. Ik kijk nog wel verder.
Eén raad (en die telt voor alle tweedehandse sites): indien iets wordt aangeboden waarvan de voorwaarden niet duidelijk zijn, u geen gegevens hebt over de verkoper, of iets wordt aangeboden tegen een abnormaal lage prijs, draai u nog eens om in uw bed en geniet van een onbezorgde slaap.

Edit: ik zie dat het zoekertje ondertussen is verwijderd en op de site van toysplus is de interessante kant (die met de voorwaarden en de eura+ kaart) niet meer te zien-geblokkeerd door eigenaar.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 15 mei 2009 12:02

If it smells like a rat it probably is a rat..

Reclame

Ivanders
Topic Starter
Berichten: 11

#4 , 15 mei 2009 13:02

bedankt voor de huidige reacties.

Kan ik verplicht worden om die kaart er bij te nemen? om aan de geadverteerd prijs te kunnen kopen? Er staan bij de aanbiedingen nooit kliene lettertjes.

Gewoon 119euro nieuw met garantie incl btw en 6 euro verzekerde verzending.

Terug naar “Consumenten Koop”