televisie lidl

delady
Topic Starter
Berichten: 547

televisie lidl

#1 , 26 mar 2009 12:07

momenteel maakt lidl reclame voor een televisietoestel van 71 cm, ik heb er 2 gekocht(waren er maar 2 binnengekomen) en op de doos staat 66 cm en als de barcode werd ingetikt, gaf het ticket ook 71 cm.Is dit valse reclame want er wordt een produkt verkocht dat in feite minder waard is maar wordt toch aangegeven dat het het duurdere produkt is.Ik heb inmiddels naar lidl gebeld en het werd genoteerd en men zou terug contact met mij opnemen.Wat zijn mijn rechten?kan ik een toestel van 71 cm eisen, ik heb voor die grootte toch betaald volgens hun reclame of kunnen zij zeggen: niet content, geld terug en heb ik geen televisie meer aan die prijs?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 26 mar 2009 16:26

ik veronderstel dat het om deze TV gaat ( komt van de site van LIDL zelf )?

Stereo kleurentelevisie 71 cm

* PLL-hyperband kabeltuner met 100 preselecties en automatische en manuele zenderprogrammatie
* fasttext (7 pagina's)
* meertalige On-Screen-Display
* sleeptimer en kinderbeveiliging
* 2 x 10 W RMS luidsprekers
* 3D Panorama Sound
* koptelefoonaansluiting
* 2 scartaansluitingen
* afmetingen: 48 x 74,2 x 57,6 cm
* 50 Hz
* 2 jaar garantie


http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages ... isie_71_cm


ik veronderstel dat 71cm de diagonaal is dan? zo ja, dan dient lidl u een tv te bezorgen met een diagonaal van 71cm.

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#3 , 27 mar 2009 08:21

idd, dat is hem, maar op de doos staat diagonaal 66 cm(nameten kan ik niet want het zijn verjaardagskado's.Ik veronderstel niet dat ze een tv an 71 cm in een doos van 66 cm steken, eerder misleiding om klanten te lokken, ga dadelijk nog eens terugbellen naar lidl om te horen wat er beslist is of ze iets gaan doen.

Reclame

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#4 , 27 mar 2009 10:18

andere vrouw aan telefoon: mevrouw, wij bellen nooit terug, u zal waarschijnlijk een brief krijgen.Waarschijnlijk zal men dan enkele euro's(2 à 3) korting geven oftewel doet u ze terug en krijgt u uw geld terug.
ik antwoordde dat ik dat ook niet eerlijk vond tegenover andere klanten, ze kopen dan onder het mom van 71 cm en hij is maar 66 cm
dat is toch misleiding, niet?
en daarbij, ik wil een tv van 71 cm aan die prijs
heeft iemand deze gezien in de lidl?

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#5 , 27 mar 2009 16:35

ik denk dat men wel van misleiding kan spreken ( als men niet de verkeerde TV aan lidl zelf heeft geleved natuurlijk )

als men spreekt van een TV van 71cm, zal men meestal aannemen dat dit over de diagonaal gaat ( moderne LCD en plasme TV's niet meegerekend, dan spreekt men over het aantal 'inch' meestal ) en NIET over de grote van de behuizing.

Als u tegen eind van volgende week nog geen antwoord heeft gekregen via die brief, nog eens terug bellen en eisen dat ofwel u een TV krijgt zoals in de aanbieding staat ofwel het volledige bedrag van de TV's terug eist, doen ze moeilijk aan de telefoon, dan moet u "dreigen" om desnoods test-aankoop en/of de vlaamse ombudsman in te schakelen ( tenzij u over een advokaat beschikt ) wegens misleidende reclame

Beachcomber
Berichten: 572

#6 , 27 mar 2009 16:53

even alle gekheid op een stokje...

71cm en 66cm dat is een verschil van ...4cm. Lidl wil daarnaast de TV terugnemen, of het verschil terugbetalen. Ik denk niet dat u nog veel rechten zal kunnen laten gelden.
U loopt het risico om zelf voor de rechter te worden gedaagd wegens 'tergend en roekeloos geding'. Nog meer genoegdoening eisen van Lidl zou dan ook nog rechtsmisbruik uitmaken.

Ik hou u niet tegen om nog verder van uw tak te maken, maa reen verwittigd mens is er twee waard.

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#7 , 27 mar 2009 18:50

vandaag ministerie van econ. zaken gebeld, is idd misleiding, gaan dit onderzoeken
mij gaat het niet over terugname, ik wil een tv van 71 cm, dat is al!

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#8 , 31 mar 2009 10:03

brief gekregen van lidl met voorstel tot terugname en volledig geld terug en brief van economische zaken om in te vullen over klacht misleiding

wat moet ik nu doen?ik wil een tv van 71 cm waar ik voor betaald heb en geen 66 cm en ook geen teruggave
alsook, geef ik hem terug, koopt de volgende klant een tv van 66 cm maar betaalt een tv van 71 cm!!

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#9 , 31 mar 2009 10:11

Ik denk dat u onder de gegeven omstandigheden best gewoon uw geld terug aanneemt ... meer zal u er niet kunnen uithalen, tenzij u er een advocaat wilt bijhalen. En daar zal u in dit geval alleen uw broek aan scheuren, vrees ik.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Beachcomber
Berichten: 572

#10 , 31 mar 2009 10:50

Inderdaad, het kan goed zijn dat er een fout is gebeurd in de verpakking, of dat de bedrukking foutief blijkt te zijn, of dat de folders misdrukt werden. Allemaal redenen die kunnen wijzen op overmacht. Na een aanbod tot terugname nog steeds een tv van 71 cm eisen (ik herhaal 4(!) centimeter verschil) is misbruik van recht, en dat zal u zuur opbreken voor een rechtbank. Een verwitigd mens is er twee waard.

Gebruiker34
Berichten: 334

#11 , 31 mar 2009 11:59

brief gekregen van lidl met voorstel tot terugname en volledig geld terug en brief van economische zaken om in te vullen over klacht misleiding

wat moet ik nu doen?ik wil een tv van 71 cm waar ik voor betaald heb en geen 66 cm en ook geen teruggave
alsook, geef ik hem terug, koopt de volgende klant een tv van 66 cm maar betaalt een tv van 71 cm!!
De terugbetaling van de aankoopprijs gewoon accepteren.
Als er werkelijk sprake is van misleiding, zal lidl waarschijnlijk een boete krijgen van de Economische Inspectie

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#12 , 31 mar 2009 21:01

allé, zal dus maar de tv's houden zonder verder gevolg, nochtans niet eerlijk!

stel dat u voor een wagen gaat, vierdeurs met veel kofferruimte, u betaalt en merkt dan dat u een twee-deursautootje krijgt zonder kofferruimte, zou u daar mee akkoord gaan?

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#13 , 01 apr 2009 01:14

op de doos staat 66 cm
op de doos staat dat er een tv inzit van 66 cm
u neemt die doos mee met de zekerheid dat 66 gelijk is aan 71
in uw geval had u aan een medewerker moeten vragen waar de tv's van 71 cm stonden ipv nu moeilijk te doen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Joeri_J
Berichten: 650

#14 , 01 apr 2009 09:14

allé, zal dus maar de tv's houden zonder verder gevolg, nochtans niet eerlijk!
Niemand zegt dat je hem moet houden é,
Je kan je geld volledig terugvragen...

als je echt een 71cm wilt, koop dan een andere...
Je hebt geen verlies dan gedaan met deze koop,

Promoties komen & gaan...
Er zullen heus nog andere tv's in promotie komen...
En wie weet is de volgende een 71cm tv...

en idd wat sniper zegt, het staat op de doos dat het 66cm is...
de doos zie je toch al in de winkel neem ik aan? ...

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#15 , 02 apr 2009 21:13

ze blijken 68,5 cm te zijn=de gulden middenweg en probleem opgelost :D

Terug naar “Consumenten Koop”