Terugbetaling voorschot na annulatie?

LaLotta
Topic Starter
Berichten: 5

Terugbetaling voorschot na annulatie?

#1 , 12 nov 2008 10:21

Goedemorgen iedereen,

Ik hoop dat er mij iemand wat meer info kan geven over onderstaande situatie:

Eind september/begin oktober hebben mijn vriend en ik een arrangement geboekt in een welnesscenter. Dit zou normaal doorgaan vrijdag 14 nov in de namiddag. Hiervoor hebben we reeds 50 eur voorschot gestort op het bankrekeningnummer van het welnesscenter. De rest is normaal cash te betalen op de dag van de afspraak. Dit weekend werd onze hond geopereerd maar er is het één en ander mis gegaan waardoor we haar momenteel niet alleen mogen laten. We weten dit nog maar sinds maandagavond. Ik heb net gebeld naar het welnesscenter om onze afspraak te annuleren. De dame zei eerst dat we ons voorschot kwijt waren tot ik haar wees wat op hun site staat:

* Indien u minder dan 24u voor de afspraak annuleert dient u 20 € annulatiekosten te betalen.

* De dag zelf annuleren? Dan betaalt u 50 €.

* Bij niet afzeggen of niet opdagen dient de volledige beurt betaald te worden.

Het komt erop neer dat het enige wat we krijgen een bon van 50 eur is geldig tot 14 dec, voor 1 maand dus.

Kunnen wij hier iets aan doen? Ik zou het liefst van al gewoon mijn voorschot teruggestort krijgen. Of tenminste een bon die langer geldig is want binnen de maand is gewoon onmogelijk voor ons.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Charlotte

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Frank_HWW
Berichten: 17

#2 , 26 nov 2008 16:53

Goede avond Charlotte,

Ik hoop vooreerst dat alles met de hond beter is? Uiteindelijk is er; althans in mijn ogen; weinig dat boven het welzijn van mijn honden zou komen. Toch niet een welness-sessie.

Maar dit terzijde gelaten denk ik niet dat je van rechtswege véél zal kunnen doen.

Wat IK persoonlijk zou doen is met dit probleem rechtstreeks tot het centrum gaan en de verantwoordelijke proberen te spreken. Eventueel gestaaft met een attest van de dierenarts het probleem uitleggen en zien of er inderdaad geen verlengde waardebon kan verkregen worden. Het centrum heeft tenslotte het geld al gekregen en de vruchten (intresten...) kunnen hebben hiervan. Een eventuele verhoging van de tarieven (als die er dan ondertussen zou zijn) lijkt me daarom misschien wel gedekt door deze vruchten;

't Zal een kwestie worden van de gevoelige snaar te vinden denk ik om tot een compromis te komen. Maar een rechtvaardig persoon met enige morele waarden kan hier toch niet omheen kijken...?

Veel geluk ermee.

Groetjes, Frank.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”