problemen met computer

anouk p
Topic Starter
Berichten: 3

problemen met computer

#1 , 24 jun 2010 13:01

Aangezien ik totaal niet meer weet wat ik moet doen, hoop ik hier een antwoord te vinden.

Ik heb een laptop cadeau gekregen die op 20/06/09 is aangekocht bij mediamarkt, deze laptop maakte van het begin een raar geluid, waarmee ik hier mee naar mediamarkt ben geweest, zij wouden hem niet omruilen, noch in garantie opsturen aangezien zij vonden dat er totaal niets was. Ik heb hem dan regelmatig gebruikt, het geluid is nooit weg gegaan maar ik onderving geen hinder bij het gebruik van de laptop. Nu vorige maand begon die laptop echt raar te doen waarmee ik terug ben gegaan naar mediamarkt en zij mij vermelde dat het moest opgestuurd worden voor reparatie, was blij dat ze eindelijk toch iets deded, nog geen twee weken later krijg ik een brief met de vermelding dat er vloeistof in mijn laptop is gevonden en zij niet konden repareren onder garantie... Ik ben absoluut zeker dat dit onmogelijk van mij komt. Zij vermelde mij dat het toetsenbord niet meer werkte, maar toen ik hem opstuurde werkte dit nog perfect. Ik weigerde deze te laten repareren, heb dan contact opgenomen met HP zelf, want mediamarkt beweerde dat de laptop daar is binnen geweest, maar hp beweert dat die daar nooit is geweest. Nu ben ik mijn laptop terug gaan ophalen in mediamarkt ongerepareerd en de staat van mijn laptop was verschrikkelijk, had gelijk in een schrijnwerkerij gestaan, etensresten erop en bepaalde stickers waren losgekomen waardoor ze deze met plakband terug hadden vastgeplakt. Ik heb dit vermeld aan de verkoper, dat ik niet akkoord ging met de staat van de laptop en die zei doodleuk het is dit of we recycleren hem. Ik weet totaal niet meer wat te doen, ben ten einde raad, word van kastje naar de muur gestuurd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
PVanDam
Berichten: 35

#2 , 24 jun 2010 15:09

Normaal bij het binnen nemen van een toestel, maakt men een papier op waar de staat van het toestel op vermeld staat. Helaas in grote ketens doet men dit niet altijd omdat het snel moet gaan omdat ze nix verkopen.

Ik dacht zelfs dat het niet uitmaakt waar je je laptop binnen doet, dat je deze bv. ook gewoon bij pc winkel mag binnen brengen en dat zij die opsturen naar HP zelf. Ketens zoals mediamarkt die bekijken het meestal eerst zelf.
Zo heb ik ook bij een keten in electronische toestellen gewerkt en daar werd het door een extern bedrijf nagekeken en als zij het niet konden oplossen, werd het pas doorgestuurd naar de Fabrikant zelf.

Hebben ze jou toen een papier meegegeven dat hij binnen was voor reparatie en staat er iets vermeld van de staat van de laptop toen hij binnen ging?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 24 jun 2010 17:50

Klinkt alsof ze tijdens reparatie twee laptops hebben verwisseld. Mijn zoon heeft dat ooit voorgehad. Maar aan de hand van de fabricatienummers enz. en toetsenbord dat ineens een qwerty was geworden kon hij dat bewijzen. Kijk dus één en ander grondig na.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

anouk p
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 30 jun 2010 00:37

nee ze hebben spijtig genoeg de laptop niet verwisseld. ja op het herstelbonnetje staat staat "gebruikt" natuurlijk wat ze blijkbaar altijd doen. Ik ben ten einde raad word van kastje naar muur gestuurd. Bij HP trekken ze hun er niets van aan omdat die aangekocht is bij mediamarkt en bij mediamarkt praat ik gewoon tegen een muur.

mava105
Berichten: 22343
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 30 jun 2010 12:45

Speel op veilig. Persoonlijk maak ik al jaren foto's alvorens een toestel voor herstelling binnen te brengen, niet alleen van het toestel maar ook van alle stickers en barcodes. Heb het nog nooit nodig gehad. Tegenwoordig met digitale fotografie kost dat niets, en het is naderhand zo gewist.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#6 , 30 jun 2010 15:02

Dat zijn natuurlijk maar adviezen als vijgen na pasen.

Mijn ervaring met HP (wel via een andere keten) is dat zij vrij correct zijn in dergelijke zaken.
Ik zou hen dus berichten van je probleem met deze keten, mogelijk zijn zij bereid om hierin te bemiddelen.

Een ingebrekestelling verzenden naar de commerciële dienst van deze keten kan allicht nuttiger blijken, eerder dan een discussie aan te gaan met iemand aan een loket.

Als het dan nog noodzakelijk mocht zijn; een consumenten-organisatie inschakelen...
Dergelijke praktijken plaatsten zowel HP, als deze keten, in een slecht daglicht, iets wat zij allicht, vanuit commerciëel oogpunt, zullen trachten te vermijden.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Consumenten Koop”