Gratis gas?

Voortdoen of betalen?

Peiling eindigde op 25 dec 2005 21:03

Voortdoen en genieten nu de brandstofprijzen richting hemel schieten?
Geen stemmen
0
Braaf een nieuw contract afsluiten met een leverancier?
Geen stemmen
0
 
Totaal aantal stemmen: 0
Weetni
Topic Starter
Berichten: 2

Gratis gas?

#1 , 05 dec 2005 21:03

Situatie:
Mevrouw Peeters koopt een huis zonder gasaansluiting. Ze verbouwt het huis en laat een gasaansluiting maken. Ze sluit een contract af met gasleverancier ABC waarna de meter in gebruik gesteld wordt. Mevr. Jansen verbruikt gas maar er komt echter geen factuur van de leverancier. Mevr. Jansen doet navraag bij leverancier ABC maar de helpdesk weet van geen contract. Na een tweede telefoontje en enig aandringen, komt er iemand van Indexis de meterstand opnemen. Er volgt echter nog steeds geen factuur. Ervan uitgaand dat ze nu wel genoeg moeite heeft gedaan, onderneemt mevr. Jansen niets meer en stookt ze haar huis lekker warm zonder een cent te betalen. Deze situatie duurt ongeveer 3 jaar.
Maar ... mevr. Jansen verkoopt haar huis aan mij en vertelt me het verhaal. Ze is bereid om een verklaring te ondertekenen met de gasmeterstand op het moment van de eigendomsoverdracht zodat ik ingedekt ben voor de periode dat zij gratis gas gebruikt heeft.
En nu?
Doe ik of mijn neus bloedt en hoop ik dat deze situatie nooit uitkomt? Is het risico op ontdekking groot? Waaraan stel ik me bloot als het toch ooit uitkomt na 10 jaar, na 20 jaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 06 dec 2005 11:11

Zie het subforum " Consumenten Koop " Termijn voor opsturen factuur, antwoord van Scorpioen.

Weetni
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 06 dec 2005 15:11

Dat is een geruststelling voor mevrouw Jansen (over een paar jaar) maar voor mij gaat het om het feit of ik al dan niet een overtreding bega als ik geen contract afsluit met een gasleverancier.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”