Te veel terugbetaald

Omr321
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Te veel terugbetaald

#1 , 29 apr 2023 09:39

Beste leden
Graag wil ik mijn probleem vertellen a.d.h.v. de mail die ik heb gestuurd:

“Geachte
Ik stuur deze e-mail naar aanleiding van een probleem dat zich heeft voorgedaan bij de aankoop van mijn Samsung Galaxy Tab S8+ bij Mediamarkt Sint-Pieters-Leeuw op 31/03/2023. Omdat het apparaat te groot was, heb ik besloten om het te ruilen voor een Galaxy Tab S8. Op 17/04/2023 ben ik naar Mediamarkt Antwerpen (Keyserlei) gegaan om de ruil te regelen. Na verschillende pogingen van de medewerker in Antwerpen kreeg ik te horen dat er een systeemfout was en dat ik beter naar Sint-Pieters-Leeuw kon gaan om de tablet om te ruilen. Toen ik thuiskwam, zag ik in mijn mailbox een kredietnota waarop stond dat de tablet was geretourneerd en dat ik mijn betaling van 999,99 € terug zou krijgen.

De volgende dag (18/04) ben ik naar Sint-Pieters-Leeuw gegaan omdat ik het niet eerlijk vond om een tablet te houden die op papier was geretourneerd, en omdat ik mijn nieuwe tablet nodig had. De medewerker in Sint-Pieters-Leeuw kon me niet helpen omdat het systeem aangaf dat de tablet was teruggebracht in Antwerpen en ik eerst mijn betaling moest ontvangen voordat ik een nieuwe tablet kon kopen. Hoewel ik de S8+ had geretourneerd, zat ik zonder tablet en vond ik dit niet eerlijk. Ik heb daarom direct de klantenservice gebeld en mijn verhaal twee keer moeten herhalen. Uiteindelijk werd mij verteld dat er contact zou worden opgenomen met de supervisor en dat ik een antwoord zou ontvangen via mijn e-mail. Na ongeveer anderhalf uur wachten had ik nog geen antwoord ontvangen en heb ik opnieuw gebeld. Ik werd toen doorverbonden naar Mediamarkt Antwerpen, waar alles in orde werd gebracht zodat ik mijn nieuwe tablet kon krijgen. In Sint-Pieters-Leeuw heb ik de nieuwe tablet, de Galaxy Tab S8, ontvangen en daarbovenop een betaling van 200 €.

Op 19/04 zag ik dat het bedrag van 999,99 € op mijn rekening was gestort.

Ik vind het niet eerlijk om dit bedrag te houden en vraag daarom hoe ik het bedrag kan terugstorten.”

Ik heb ondertussen nog steeds geen antwoord gekregen. Stel dat ze gewoonweg helemaal niet antwoorden? Iemand enige tips?

LYNX XX
Berichten: 2568
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 apr 2023 10:08

Na zulke lijdensweg, zou ik zeggen laat de bal in hun kamp.
Zij maken fouten laat hun die zelf oplossen.
U kunt het beschouwen als verplaatsingskosten Antwerpen-Sint Pieters Leeuw en vice versa.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”