bestelling niet ontvangen

tiffy-49
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

bestelling niet ontvangen

#1 , 21 okt 2016 09:39

ik heb begin september een bestelling gedaan bij X
ik heb tot nu toe nog niets ontvangen en heb al 2 e-mails gestuurd ook al 2 maal gereageerd op de website bij contact krijg geen reactie wat moet ik doen heb er geen telefoonnummer van

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 okt 2016 09:41

Best de naam van de winkel even verwijderen. Namen noemen is niet teogestaan op het forum. Verder enkele vragen:
1. Is dit een Belgische webshop?
2. Hoe hebt u betaald?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Blaatpraat
Berichten: 3795

#3 , 21 okt 2016 09:51

Lijkt mij een Chinese winkel te zijn, maar kan het mis hebben.
Naast de vragen van Gebruiker21, wil ik er nog 1 extra stellen: hoe heb je betaald?
Hopelijk via paypal...

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 okt 2016 10:14

hoe heb je betaald?
Nog niet goed wakker, Blaatpraat? :wink:

Als het effectief om een Chinese webshop gaat, is de kans groot dat de schoenen tegengehouden zijn door de douane. Als het dan ook nog eens namaak blijkt te zijn, zal de TS wel wat andere zorgen hebben, vrees ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

tiffy-49
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 okt 2016 10:27

de webshop is .com en alles is in het frans ik heb betaald met mijn mastercard

LeenW
Berichten: 12840

#6 , 21 okt 2016 10:32

Waarschijnlijk is het gewoon een Chinees bedrijf dat u opgelicht heeft, daar kunt u niets aan doen tenzij u naar China wil reizen.

WP002
Berichten: 1479

#7 , 21 okt 2016 10:32

Dan is er hoop. Mijn vrouw had enkele maanden geleden hetzelfde voor (zie dit topic: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 12&t=73635 )
- Klacht indienen bij Mastercard
- Melding maken bij het meldpunt oplichting https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/

Stuur me anders per privémail eens het adres van de webwinkel in kwestie?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 okt 2016 10:37

ik heb betaald met mijn mastercard
Dan kan u via mastercard uw betaling terugeisen indien u de schoenen niet ontvangt. Neem contact op met mastercard om te vragen wat u exact moet doen (volgens google is het telefoonnummer om hen te contacteren 0800 15 096).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Blaatpraat
Berichten: 3795

#9 , 21 okt 2016 10:42

hoe heb je betaald?
Nog niet goed wakker, Blaatpraat? :wink:
Nee, inderdaad nog niet. :lol:

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 21 okt 2016 11:31

Veel mensen beseffen nog niet dat alle online webshops echte webshops zijn, voor je er maar iets koopt kontroleer eerst of al hun bedrijfsgegevens vermeld staan op de webshop, en google eerst eens, zal u soms veel ellende besparen. Zoveel mogelijkheden en toch laten velen hun nog vangen voor een paar euro's.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”