Haar met een uitdun-schaar bewerkt bij kapper

Fieps
Topic Starter
Berichten: 4

Haar met een uitdun-schaar bewerkt bij kapper

#1 , 27 nov 2015 10:41

Beste,

toen ik nu 2 jaar terug voor een knipbeurt naar 't plaatselijke X kapsalon ging om de puntjes van m'n lange haar te laten knippen, ben ik terug thuis gekomen met een "bless" waar ik niet om gevraagd had. Na contact met X werd er mij voorgesteld om naar hun salon in 't nabijgelegen dorp te gaan voor een 2de opinie. Daar is mijn haar toen over heel de lengte (50 cm) met een uitdun-schaar bewerkt geweest. Toen ik 't na de eerste wasbeurt door had en me weer tot X wende, werd me gezegd dat hun kappers "professioneel" waren en ze erop vertrouwden dat zij hun werk ter harte nemen. Twee jaar heb ik mijn haar moeten bijeen binden, aangezien ik er niets van kon maken als 't los was.
Tijdens die 2 jaar ben ik 2 keer bij een kapper langs geweest om de puntjes die veel te dun waren geworden te laten knippen.
In oktober kon ik mijn haar weer stilletjes aan los beginnen dragen, aangezien 't intss was bijgegroeid en 't weer mooi viel. Maar dan besloot ik om naar de kapper te gaan om de laatste slechte stukken die er nog over schoten van de slechte knipbeurt 2 jaar geleden weg te laten knippen... In de hoop dat ik na 2 jaar eindelijk nog eens met een mooie "snit" over straat zou kunnen lopen, me weer wat zelfzekerder zou beginnen voelen en terug meer buiten zou durven komen.
Dus ik naar de kapper, deze keer geen keten maar een gewone dorpskapper Y om zo weinig mogelijk risico's te nemen... dacht ik. Natuurlijk heb ik haar verteld over 't fiasco van 2 jaar geleden. Ik had gevraagd om datgene dat slecht was te knippen en ook had ik gezegd dat ik graag alles gelijk had. Zowel van voor als van achter, dus geen bless. Mijn haar werd gewassen en gespoeld. Conditioner is er niet gebruikt en of ik een verzorging wilde is me niet gevraagd. Op 't eerste zicht ging 't goed... Ze vroeg of m'n haar moest worden "uitgefohned" waarop ik zei dat ik 't liever had dat 't los werd gedroogd. Toch werden borstel en fohn gebruikt om te drogen. Ik kan me niet herinneren dat er een product is gebruikt om tegen de hitte te beschermen. Maar op 't eerste zicht zag 't er ok uit. Ook al werd me de achterkant niet getoond.
Toen ik thuis kwam zag ik dat er een veel groter stuk af was dan de 5 cm die ze aangaf dat er af zou moeten om 't weer gezond te maken. Ipv 5 cm was er zeker 15 à 20 cm verdwenen. En hoewel de bovenste laag van een 1 à 2-tal cm buiten 't knippen van de punten onaangeroerd was gebleven, was alles wat eronder lag weer bewerkt met een uitdun-schaar. Dus eigenlijk al een dag na de knipbeurt viel er weer niets anders mee aan te vangen dan 't bij elkaar te binden. Na de eerste wasbeurt werd eens te meer duidelijk wat de schade was. Datgene waar ik 2 jaar voor had gespaard, na de vorige "slechte" knipbeurt, was nu ook naar de vaantjes.
't is de tweede keer dat dit me overkomt. En intss weet ik hoe ze 't doen... De bovenste laag laten ze onaangeroerd en de onderste lagen knippen ze kapot. Daarna fohnen ze 't uit, zodat 't lijkt alsof er niets aan de hand is. En dan kom je er stilaan achter dat ze je weer hebben liggen. Eerst voel je dat er iets niet klopt en er ergens iets mist en na 't wassen zie je 't dan ook echt.
De voorbije 2 jaar ben ik niet buiten gekomen omwille van een kappersketen die 't me kwalijk genomen had dat ik durfde te klagen. Wat ik deze keer heb misdaan om 't te verdienen weet ik niet. Ik weet alleen dat ik 2 jaar voor niets gespaard heb en weer opnieuw kan beginnen. Ik durf weer niet buiten komen en de kapper lacht in haar vuistje. Nergens kan ik iets terugvinden op 't web om een klacht in te dienen. Hoe kan 't dat iemand die je zelf niet kent en betaald voor z'n diensten, je leven moeilijker maken dan 't zou moeten zijn? Hun leven gaat verder, 't mijne staat weer stil voor de komende 2 jaar, hopende dat 't snel weer bijgroeit en ik voor m'n 40-ste dan toch nog met opgeheven hoofd over straat kan lopen.

Wat kan ik hiertegen doen? Komt ook deze kapper er weer zonder berisping vanonder?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 27 nov 2015 10:44

Ik zou al eens beginnen met de namen van de kapsalons te verwijderen uit je post.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 nov 2015 10:53

Zit jij dan met uw ogen dicht in die kappersstoel? Een uitdunschaar kan je toch zo herkennen als ze die in hun handen hebben. En ga misschien een snaar een echt professionele kapper. In de salons van die ketens zal je die niet vinden. Dat zijn bijna allemaal pas afgestudeerden

Reclame

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 nov 2015 11:08

Kappers zijn geen advocaten. Je kan geen klacht neerleggen bij een centrale orde die dat vervolgens onderzoekt om mensen op't matje te roepen.

Je hebt nu eenmaal goede kappers en slechte kappers, net zoals je goede restaurants en slechte restaurants hebt. Als het eten dat je bestelde een teleurstelling was, ga je de volgende keer naar een andere plaats. Veel meer valt daar niet aan te doen.

En om de lijn door te trekken. Als je zeker wilt zijn van een uitstekend etentje, dan ga je naar een restaurant met naam en faam. Als je een lokaal, onbekend restaurantje bezoekt weet je nu eenmaal niet wat je zal krijgen... En de beste koks werken nu eenmaal niet in een keten :-).

Dus vraag gewoon eens rond, zoek eens op't internet en ga naar een professioneel kapsalon.

Klacht neerleggen zal er niet inzitten.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 27 nov 2015 11:28

2 jaar niet buitenkomen omwille van je haar?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 27 nov 2015 12:52

Ik zou me maar concentreren op de belangrijke dingen des levens.
Ook een psychotherapeut kan misschien soelaas bieden.
Volgens mij lijdt u aan pleinvrees en/of narcisme.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#7 , 27 nov 2015 20:11

Ik scheer mijn haar af met een tondeuse en wanneer ik me helemaal baldadig voel en een paar dagen niet op kantoor in pak en das moet rondlopen of vergaderingen voorzitten dan laat ik er nog wel eens met een gillette overgaan. Geen uitdunproblemen, ik verzeker het u.

Eerlijk gezegd, indien u om die reden 2 jaar bijna niet buiten gekomen bent dan heeft u inderdaad hulp nodig en ik hoop dat u die vindt, maar het is geen juridische.

Om te antwoorden op uw vraag, u kan niets doen behalve eventueel klagen en nog maar eens een kapper zoeken. Een rechtszaak zou ik afraden, als de rechter zijn/haar muts verkeerd staat zou er wel eens een deskundigenonderzoek kunnen volgen waar u geen neen tegen kan zeggen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 27 nov 2015 20:17

Je zou ook voor iedere kappersbeurt naar een deurwaarden kunnen gaan. Deze een uitgebreide beschrijving met aantal en lengte van de haren kunnen laten opmaken, zodat je na de kappersbeurt tenminste een objectief vergelijkingspunt hebt om uw klacht te staven.

eylis
Berichten: 8840

#9 , 28 nov 2015 09:30

@fieps, hier op het juridisch forum trachten we zoveel mogelijk advies te geven aan de posters over hun rechten en mogelijkheden in hun specifieke zaak. Je hebt wat er gebeurd is zeer uitgebreid omschreven. Vaak vragern we wat extra toelichting om een situatie beter te begrijpen; Om de werkelijke schade aan je kapsel te beoordelen en je te adviseren of je daar stappen voor kan ondernemen (dat was je vraag) bekijken we daar best een duidelijk beeld van. Een kapsel dat iets korter of anders valt dan dat je wilde, is geen schade. Dus graag enkele foto's van je desastreuze kapsel toendertijd. Dan kunnen we inschatten of dit echt schade aan je imago is. Als je zelfs geen foto's hebt, zal je jammer genoeg niet kunnen procederen. Immers er is geen bewijs. Maar enkel je woord. En daar zal een rechter zonder bewijs geen gehoor aan kunnen geven.

Adriana
Berichten: 396

#10 , 29 nov 2015 00:14

Zou dit een verdoken manier van profitariaat zijn?? Niet buitenkomen = niet werken...

Terug naar “Consumenten Koop”