keuken

tom3
Topic Starter
Berichten: 5

Re: keuken

#16 , 21 nov 2015 22:26

We hadden gevraagd de bovenkant dicht te maken .
Nu is dat met een plint van 13 cm , 30 cm was beter geweest .
En we hebben een elek vuur dus 65 cm is nog altijd veel beter dan 78 cm.
Akkoord dat je voor de hoogste van de 3 schappen een opstap nodig hebt is niet meer dan normaal maar als je 13 cm zakt dan kan je wel de 2 onderste gebruiken zonder opstap .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 22 nov 2015 09:16

Veel mensen kunnen geen plan lezen, laat staan interpreteren. Ze kunnen zich die maten niet in werkelijkheid voorstellen. Die 13cm moet toch op het plan zichtbaar zijn geweest. Nu claimen dat 30 cm beter zou zijn geweest zijn vijgen na Pasen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#18 , 22 nov 2015 11:40

Niet iedereen is technisch onderlegt om een plan te lezen, fijt is dat vele keuken plaatsers(verkopers) niet klant gericht zijn, je koopt niet elke dag een keuken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#19 , 22 nov 2015 21:09

Mensen die geen plan kunnen lezen hebben meestal wel een stem waarmee ze alvorens hun krabbel voor akkoord te zetten de nodige bijkomende uitleg kunnen vragen.
Behoudens -extreme- goodwill van de verkoper zal TS zich best een keukentrapje aanschaffen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#20 , 25 nov 2015 03:44

Als ervaren keukenmaker moet je de ideale afmetingen kennen, niet de consument. Gemiddelde lengte vrouwen in belgie 1,68m

Ts heeft hier wel degelijk een punt.

http://www.interieurdesigner.be/interie ... afmetingen

Kzal eens zien of ik dergelijke uitspraak ook kan waarmaken voor wat betreft mijn zitplaats op een vliegtuig. Denk dat ik weinig keuze zal hebben.
Dit is toch wel serieus bij de haren getrokken.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#21 , 25 nov 2015 08:13

Mijn persoonlijke (en totaal niet juridische) reactie is dat de verkoper er op had moeten wijzen op welke hoogte de onderkant van die kasten ging komen (ik kan me niet inbeelden dat ze dergeljke situaties niet regelmatig aan de hand hebben) maar anderzijds betekent een koopovereenkomst sluiten ook niet zijn verstand op nul zetten; ik veronderstel dat TS weet hoe groot zijn echtgenote is? Indien alles op het plan stond weergegeven en dat strookt met de realiteit zoals geïnstalleerd dan vrees ik dat er weinig zal aan te doen zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#22 , 07 dec 2015 14:39

Misschien goed nieuws vandaag in het dagblad.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151207_02008312
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”