Schade na bandenmontage.

nijltjetweety
Topic Starter
Berichten: 155

Schade na bandenmontage.

#1 , 27 mei 2015 16:20

Kent u het spreekwoord ook over 7 vette jaren, en 7 magere jaren? Ik zit geloof ik volop in die magere jaren. Het houd de laatste jaren maar niet op.

Mijn motor is 8 jaar oud en iedere 4 jaar komt er een nieuwe bandenset onder.
Ik liet dit nu 2x doen door een erkend montagecenter van de online shop voor banden.
Deze heeft 2x een bandenset geplaatst op mijn motor, en dit resulteerde in ernstige schade aan de motorfiets. Vorige maand begaf de kop van de wielnaaf in het linker vorkbeen tijdens demontage van het voorwiel. De motor is nu inmiddels 4 weken in de garage. Daar hoor ik vandaag dat niet enkel de wielas kapot is, maar ook de reden waarom de wielas niet los kwam in het montagecenter. De schroefdraad in het rechter vorkbeen is ook kapot. Dir moet 4 jaar terug zijn gebeurd bij de eerste bandenwissel.

Wie is nu aansprakelijk voor de schade?
De onlineshop die zelf via een zoekmachine een montagecentrum aanbied, of het montagecentrum? Naar wie schrijf ik nu om verhaal te halen? En welke stappen kan ik nemen wanneer men schuld ontkent.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12836

#2 , 27 mei 2015 16:26

Kunt u een oorzakelijk verband bewijzen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mei 2015 16:37

Schade na bandenwissel na 4 jaar , denk niet dat daar nog veel aan te doen is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5409

#4 , 27 mei 2015 21:34

Een verloren zaak. Als je al zou gaan procederen zal de (vrede)rechter een pokkedure expert aanstellen die JIJ mag voorschieten die een rapport zal prodiceren waarmee je bijna zeker niets aan kunt. Je kan dan de expert wraken en een tweede aanstellen en duizendn euro s verder sta je nog nergens.

Tien jaar geleden een gelijkaardige zaak opgestart (voor een auto) en 3000€ verder (met minimale advocaatskosten omdat ik advokaten in m n vriendenkring heb) m n verstand gebruikt en de zaak stopgezet en verlies genomen.

Dus gewoon uw herstellingskosten,betalen en verder leven. Ben zelf een stevige autosleutelaar (oldtimers) en heb al menig overgetrokken bout al sakkerend vervangen. Is dus niet abnormaal.

nijltjetweety
Topic Starter
Berichten: 155

#5 , 29 mei 2015 20:09

Ik had dit wel verwacht, maar wou toch effe een second oppinion ter bevestiging. Het is een garage waar ik nu pas de 2de maal ga. En na 26 jaar motorrijden acht ik mezelf wel in staat om te oordelen dat ze mij zeer goedkoop bedienen. Dit gesteld dat de vandaag geschatte prijs voor herstelling, groot onderhoud, kleppen regelen etc niet te veel afwijkt van de uiteindelijke factuur.

Terug naar “Consumenten Koop”