Problemen met een webwinkel (X.be)

bandoscape
Topic Starter
Berichten: 9

Problemen met een webwinkel (X.be)

#1 , 19 jan 2015 20:21

Beste

hierbij wil ik even heel kort mijn probleem beschrijven en graag advies van u krijgen over verdere handelingen die ik moet ondernemen.

Op 26/11/2014 bestelde ik 2 banden en betaalde onmiddellijk via een Europese overschrijving (bedrag 157 euro).
Na één week nog altijd geen bewijs van betaling te hebben ontvangen heb ik gebeld, daar vertelden ze mij dat ik hen een bewijs van betaling moest opsturen.
Nadat ik de bewijs had opgestuurd kreeg ik enkele dagen later een mail waarin stond "uw order is in verwerking".
Nadien, nog enkele dagen later kreeg ik opnieuw net dezelfde mail "uw order is in verwerking", ik vond dit heel vreemd maar dacht even bij mezelf dat er misschien een fout was of dergelijke in hun systeem en bleef wachten op mijn banden.
Nu enkele dagen geleden kreeg ik een mail met "uw order is geannuleerd".
Direct stuurde ik hen een mail waarin ik vroeg hoe ik dit allemaal moest begrijpen en/of ik mijn banden nu nog zal ontvangen of niet?
Daarop kreeg ik een mail waarin stond dat de banden niet op voorraad zijn en dat ik mijn geld deze week terug zal ontvangen.

Ondertussen heb ik al op verschillende websites reacties van andere mensen gelezen over deze webwinkel en heb daar enkele personen tegengekomen die net dezelfde probleem hebben als mij en die hun geld al enkele weken aan het afwachten zijn.

Ik vraag u heel beleefd en met veel dankbaarheid om mij te helpen en/of een advies te geven.
Op voorhand dank voor uw hulp en tijd!

Met vriendelijke groeten,
Maxim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 jan 2015 20:27

Je leest die commentaren best VOOR je iets besteld.

bandoscape
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 20 jan 2015 16:09

Er staan meer positieve reacties dan negatieve. Het kan best mogelijk zijn dat deze webwinkel goed hun werk doen maar blijkbaar niet in alle gevallen.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 20 jan 2015 16:20

Geen probleem mee gehad.
Vrijdag besteld, maandag geleverd op gewenst alternatief leveringsadres.

Tip:
Gebruik kredietkaart ipv overschrijving voor online aankopen
Gaat sneller, en je bestelling wordt meteen verwerkt omdat je betaling meteen gecontroleerd is, en de stock-gegevens zijn dan actueel
Overschrijving moeten ze achteraf controleren, al dan niet automatisch, wat vertraging geeft en fout kan lopen waardoor er geen stock meer is ...

Ik heb een dergelijk "probleem" gehad met Reifen.com - konden banden niet leveren
alternatief beviel me niet, dus order geannuleerd
niet-leverbare banden zijn weggehaald van hun site en centjes af en weer op CC gezet.

bandoscape
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 03 feb 2015 12:32

Beste, ik heb vandaag een mail van hun ontvangen waarin er wordt gemeld dat ik zogezegd hen nooit geen geld overgeschreven had. In werkelijkheid heb ik dus wel betaald en de rekeningnummer klopt met de opgegeven rekeningnummer van de orderfiche.

Hoe moet ik dit probleem nu aanpakken?

Gelieve help mij indien u kan want wil mijn geld niet verliezen.

Groeten Maxim

GB2702
Berichten: 232

#6 , 03 feb 2015 12:49

U hebt op uw afschriften de betaling staan en hier klopt ook het rekeningnummer? Dan best via online banking een detail van deze betaling afprinten en dit naar desbetreffende firma sturen zodat ze dit in hun boekhouding kunnen nakijken.

giserke
Berichten: 2434

#7 , 03 feb 2015 14:23

U hebt op uw afschriften de betaling staan en hier klopt ook het rekeningnummer? Dan best via online banking een detail van deze betaling afprinten en dit naar desbetreffende firma sturen zodat ze dit in hun boekhouding kunnen nakijken.
Inderdaad enige methode.

Aan de TS, ben je zeker dat uw bestelbonreferentie correct is ingegeven? Anders kunnen ze moeilijker traceren in de boekhouding welke betaling van waar komt.

bandoscape
Topic Starter
Berichten: 9

#8 , 03 feb 2015 20:23

Heb nog eens gebeld en het volgende werd mij verteld:
De boekhoudafdeling heeft geen betaling van mij teruggevonden. Maar de persoon die met mij per telefoon sprak heeft de betalingsbewijs ook zelf eens nagezien en hij zegt dat alles inderdaad klopt. Hij zal nogmaals de boekhoudafdeling contacteren.

Hopelijk komt het ooit in orde.

Veel dank voor jullie hulp!
U hoort nog van me ☺

bandoscape
Topic Starter
Berichten: 9

#9 , 16 feb 2015 15:19

Bij deze wil ik u laten weten dat ik nog steeds geen geld ben terug gestort.
Ik vermoed ook dat ze daar aan de telefoon gewoon mij voor het gek aan het houden zijn.

Wat kan ik nu doen om mijn geld terug te krijgen?
Ik heb de bewijs van overschrijving, een orderfiche en alle mails.

Met vriendelijke groeten,
Maxime

GB2702
Berichten: 232

#10 , 16 feb 2015 17:50

Als alles klopt op het afschrift en dat wordt ook bevestigd dan is het raar dat de boekhoudafdeling deze betaling niet kan terugvinden. Misschien eens naar uw bank gaan en dat uitleggen aan de hand van uw afschrift. ik weet niet of uw bank aan de bank van de begunstigde kan navragen of het geld wel op die rekening gestort is.

bandoscape
Topic Starter
Berichten: 9

#11 , 26 feb 2015 23:46

Ik ben het geld teruggestort op mn rekening. Dit nadat ik het brief van de bank heb opgestuurd waarop handtekening en stempels staan. Dus alles is in orde!

Veel dank aan iedereen voor jullie reacties en hulp.

Terug naar “Consumenten Koop”