Herroepingsrecht bij webwinkel

Sara159
Topic Starter
Berichten: 2

Herroepingsrecht bij webwinkel

#1 , 25 jul 2014 22:38

Hallo allemaal,

Wij hebben een webwinkel in kleding. Bij één van de bestellingen bleek het product defect te zijn, de rits werkte niet behoorlijk. Wij hebben dan ook onmiddellijk dit artikel netjes teruggenomen en op vraag van onze klant een nieuw exemplaar gezonden. Nu heeft onze klant recent dus het nieuw exemplaar ontvangen en krijgen wij een mailtje dat ze het kledingstuk toch maar niks vindt. Ze verwacht nu dus een terugbetaling van het artikel.

Nu is dus onze vraag of we verplicht zijn om dit product terug te nemen. Ze wist erg goed wat ze kocht aangezien ze zelf een nieuw exemplaar vroeg na het vorige defecte stuk. Hoe zit het dan met de 14 dagen bedenktijd? Geldt die vanaf het moment dat ze het 'nieuwe' artikel kreeg? Of vanaf het moment dat haar vorige bestelling toekwam?

Als er onduidelijkheden zijn of er nog dingen geweten moeten zijn, vraag het gerust!

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rechtspraktijk
Berichten: 18

#2 , 25 jul 2014 22:52

,
Laatst gewijzigd door Rechtspraktijk op 26 jul 2014 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 26 jul 2014 01:17

Het vervangen van het artikel geeft nieuwe voorwaarden met zich mee, deze valt dan terug onder de nieuwe termijnen en garantie.
Dus het artikel geniet net als bij de eerste bestelling van dezelfde voorwaarden.
Nope, het gaat niet over een nieuwe aankoop, maar over een vervanging in garantie. Het enige dat kan ingeroepen worden is dat de termijn van 14 dagen is opgeschort wegens het defect, dus vanaf de melding dat het product defect was, tot het vervangproduct is toegekomen.

Reclame

Sara159
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 26 jul 2014 12:12

Allebei hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Terug naar “Consumenten Koop”