Hallo,
Gebeurt de opbouw en opname van ADV-dagen op dezelfde wijze als vakantiedagen? Dus bv. opbouwen ADV-dagen in 2012 en opnemen in 2013?
Of moet je ADV-dagen binnen hetzelfde jaar dat je ze verdient opnemen? Op basis van wat ik lees denk ik dat dit laatste correct is, maar ik vind nergens letterlijke bevesting. In dit geval bijkomende vraag: als je op 31/12 net je laatste ADV-dag opgebouwd hebt, dan ben je die dus sowieso kwijt?
groeten,
Mark
de referte periode duurt minstens 3 maanden en hoogstens 1 jaar en is niet gebonden aan een kalenderjaar vanaf je er 1 hebt kan je deze opnemen . indien je deze niet tijdig zou opnemen ben je enkel de inhaalrust kwijt niet de verloning
zie art 26 bis arbeidswet 16/3/1971
In de gevallen waarin zij niet binnen de bij het eerste lid bedoelde periode kan worden toegekend (wegens het bepaalde in het derde lid), wordt de inhaalrust toegekend binnen drie maanden die volgen op het einde van de periode waarin de inhaalrust niet kon worden toegekend. Indien de duur van deze laatste periode evenwel zes maanden overschrijdt, wordt de inhaalrust niet meer toegekend
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden