Geld verdwenen

Pieterdg
Topic Starter
Berichten: 6

Geld verdwenen

#1 , 20 okt 2012 21:37

Heb een probleem met mijn werkgever.

Ik werk als arbeider bij een meubelzaak. Mijn functie is het leveren en monteren van de meubelen.
Wij moeten bij de klant ook het geld ontvangen.
maar nu heb ik plots 2000 euro te kort in kassa
Het geld heb ik sowieso gekregen, dag daginkomsten zijn op vrijdag avond na de rit in de (onbewaakte) muurkluis gedeponeerd. Maandag avond hebben wij de inkomsten afgerekend met de boekhouder en daar bleek 2000 euro verdwenen.
De werkgever wil mij deze terug laten betalen. Terwijl ik het geld in de kluis gedeponeerd heb.

Er is mij al een paar keer gezegd dat ik als arbeider geen geld mag ontvangen. Klopt dit? En kan de werkgever mij verplichten om dit terug te betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 okt 2012 21:02

een arbeider kan wel degelijk geld ontvangen. Kan je op een of andere manier bewijzen dat je het geld in de kluis gedeponeerd hebt (video, ...)?

Pieterdg
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 21 okt 2012 21:10

Nee, wordt niet gefilmd, ook niets tekenen, enkel deponeren in een muurkluis. Collega die die dag mee was kan het wel bevestigen.

Reclame

FrankV
Berichten: 277

#4 , 21 okt 2012 21:57

Wat is er gebeurd tussen vrijdagavond en maandagavond? Wie heeft er allemaal met zijn handen in die kluis gezeten?
Wie heeft er allemaal een sleutel? De werkgever? De boekhouder? Nog een andere bediende?
Wel gemakkelijk om de fout te steken op één persoon, terwijl er mogelijk veel meer verdachten zijn, inclusief de werkgever zelf.