detachering

detech
Topic Starter
Berichten: 13

detachering

#1 , 26 mar 2012 18:53

Beste,

2 Jaar geleden ben ik begonnen te werken voor bedrijf A. Via bedrijf A had ik een contract van welomschreven werk waarin ik tewerkgesteld stond (voor boekhoudkundige raadgevingen) bij klant X. Ik was dus eigenlijk geoutsourced via Bedrijf A aan klant X. Klant X betaalde iedere maand een bepaald bedrag aan mijn werkgever voor mijn diensten.

Afgelopen december heb ik mijn ontslag ingediend bij bedrijf A om voor een totaal andere werkgever te gaan werken in een heel andere sector. Omdat ik dus bij mijn toenmalige werkgever stopte, stopte ik ook met werken voor die bepaalde klant X. Ik heb toen 2 weken bij een volledig ander bedrijf gewerkt, waar ik niet geoutsourced was, maar een vaste medewerker was, maar het werk beviel me niet goed en een 2 tal weken gelden heb ik mijn ontslag daar ingediend.

Omdat ik toen zonder werkgever zat, heb ik klant X opgebeld (waar ik een bijzonder goede band mee had opgebouwd, ook buiten het werk) en ben ik via werkgever B (een directe concurrent van mijn voormalige werkgever A) terug tewerkgesteld bij klant X.
Mijn vorige werkgever A is nu te weten gekomen dat ik via werkgever B terug voor dezelfde klant X werk. Zij zijn furieus en vinden zoiets deontologisch ongepast !

Mijn vraag is nu, indien dit zou escaleren, kan men mijn een schadevergoeding of dergelijke vragen ? ik vermoed van niet, maar zit er toch wat mee.

PS: ik heb mijn contract nagelezen en ben hier nergens iets van tegengekomen, wel betreffende geheimhoudingen van zaken van mijn werkgever, maar denk niet dat dit hier iets mee te maken heeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 mar 2012 20:55

Tenzij je een niet-concurrentiebeding zou hebben getekend én uitbetaald werd daarvoor, kunnen ze je niks doen.

detech
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 26 mar 2012 21:14

Neen, dit is niet gebeurd en ik heb hier zeker nooit geld voor ontvangen.

Enorm bedankt voor dit antwoord !

Reclame

Terug naar “Andere”