Beëindiging vervangingscontract

lunake
Topic Starter
Berichten: 9

Beëindiging vervangingscontract

#1 , 29 okt 2010 10:45

Hoi!

Ik heb eens een vraagje ivm het beëindigen van een vervangingscontract. Ik werk sinds 31 mei 2010 volgens een vervangingscontract tot het einde van de ziekte van een personeelslid (ik meen dat dit dus een vervangingscontract van onbepaalde duur is?). Hierin zit een proefperiode van 6 maanden opgenomen, die momenteel nog steeds loopt.

Nu heb ik véél dichter bij huis een vast contract aangeboden gekregen en wil ik mijn huidige contract beëindigen. Volgens mijn werkgever kan ik deze overeenkomst echter niet eenzijdig beëindigen. Nochtans dacht ik dat in een proefperiode beide partijen het contract konden beëindigen. Ik loop momenteel een beetje verloren in het doolhof van wetteksten. Kan er iemand me hierover eens wat meer duidelijkheid geven? Momenteel ziet het er niet naar uit dat ze lastig gaan doen over mijn opzeg, maar ik wil toch het zekere voor het onzekere nemen.

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 okt 2010 12:12

in een proefperiode kunnen idd beide partijen het contract beëindigen.

lunake
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 29 okt 2010 12:45

Dat was inderdaad wat ik al dacht. Daarbij wordt een opzegtermijn van minimaal 7 werkdagen voorzien hé? Ik ga nu een brief sturen om mijn contract op 10 december te beëindigen, maar dit valt al buiten mijn proefperiode. Geeft dit geen probleem?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 29 okt 2010 14:02

dit geeft idd een probleem, zal niet geldig zijn

xena

#5 , 29 okt 2010 14:50

dit geeft idd een probleem, zal niet geldig zijn
ontslag is wel geldig , alleen zal de begindatum en duur van de opzeggingsperiode wel een probleem zijn

lunake
Topic Starter
Berichten: 9

#6 , 29 okt 2010 16:19

Aha :) Nja, dan zal ik nu maar proberen in onderlinge overeenkomst de beëindiging van mn contract af te spreken met de directie. Mochten ze tegenwerken, kan ik nog steeds mijn opzeg geven binnen mijn proefperiode om ook nog binnen de proefperiode te stoppen.

Bedankt alvast!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 29 okt 2010 17:57

dit geeft idd een probleem, zal niet geldig zijn
ontslag is wel geldig , alleen zal de begindatum en duur van de opzeggingsperiode wel een probleem zijn
ik had het niet over ontslag, maar over opzegtermijn. Ontslag is altijd geldig, zelfs al ontsla je iemand omdat hij én allochtoon én transseksueel én zwanger én dik én jood is :).

Terug naar “Andere”